Dine erfaringer og beste tips mot UVI?

Joyfull

Elsker forumet
Julibarna2014
Lurer på hvordan det er når akkurat DU har UVI? 

Ofte? Varer det lenge? Hvordan er "sykdomsløpet"?
Beste tips for å bli kvitt skiten? 

ja, vet man ikke skal gjøre det. men å stå i dusjen og ha varmt vann på der og la det renne litt om det kommer.

har hatt det en gang. 4 grusomme dager. Men fikk medisiner og smertestillende, så ga seg.

Beste tips: Hold deg varm på beina. Bruk ullsokker, ikke de tykke altså men sånne vanlige sokker bare at de er i ull istedet for bomull.
Og når du kjenner UVIen komme, bøtte nedpå 3 liter vann :-)

Har det ofte, mitt heteste og eneste tips er Selexid. Jeg får aldri drukket det av meg, eller danset nok, stått lenge nok på hodet og si kvakk, eller gått med mange nok ullsokker eller hva det nå måtte være. Hørt om de som sitter på en bøtte med dampende varmt vann med grønnsåpe i, og bare tisser hele tiden, men neida. Det funker ikke heller. Glem det. Penicilin er eneste som funker på meg. 

Drikke surt! (appelsinjuice)
pustende undertøy og vide bukser!

Eg har eit par gangar klart å spyle gjennom systemet, altså berre holdt meg på doen og drukke stoooore mengder vatn. Andre gangar har dette ikkje hjulpe, og da er det berre å få seg medisin.
Sånn forebyggande har eg hørt at tranebær e bra, og sjølvsagt å ikkje fryse.

Med en gang man kjenner det, så bøtt nedpå med appelsinjuice blandet med en flaske med sitronsaft. Den myke flaska ikke den harde... Altså bland i glass og hell i så mye du greier. Enten så utsetter du da noen dager, eller det forsvinner. Får du det skikkelig er det ikke noe annet enn medisin som fungerer. Men hver forsiktig med Selexid, for jeg hadde det så ofte at jeg ble allergisk mot den. Og da mener jeg reaksjoner som gjorde at jeg endte på sykehuset. Tok to ganger før de innså at det var den. Uansett, det gjør vondt som fy, men jeg var veldig plaget. Nå derimot tar jeg det somregel før det virkelig kommer. Sjelden jeg må ta noe for det. Og hvis jeg må det, så bøtter jeg likevel ned på med sitronsaft og appelsinjuice. Da går det fortere over. Men du blir skikkelig lei av det! Jeg drikker sjelden appelsinjuice til vanlig for å si det sånn.

Jeg var mye plaget før! Hadde det ofte to-tre ganger på en høst. Så begynte jeg med tranebærkapsler og nå har jeg ikke hatt det på flere år. I begynnelsen tok jeg kapslene hver dag, nå tar jeg de om jeg begynner å merke noen symptomer. Det sammen med jucie og det går over i løpet av en dag!

Og ikke bruk g-string... Det er skikkelig nei nei hvis du er plaget.

Og ikke bruk g-string... Det er skikkelig nei nei hvis du er plaget.

var jo masse bra for å forebygge ihvertfall da:) får tenke litt på det. skjønte jo ikke at det var UVI når jeg fikk det før det gjorde så vondt at jeg ikke klarte å gå ut.

Jeg gidder ikke prøve å drikke det ut engang, for jeg klarer det ikke, klarer ikke smertene, takler ikke det å gå med tissetrang hele tiden, og mest av alt, jeg klarer ikke meg selv fordi jeg blir så sinnsyk hormonell når jeg har det, verre enn noe annet. Helt vilt. 

Takk for mange gode tips..

Har det ofte selv også, men det har blitt værre og værre i det siste! 
Tipper det blir en tur til legen her om d ikke "mirakuløst" går over i løpet av natten 

Varer forskjellig men er nok kvitt det meste etter noen dager,drikker da masse masse appelsinjuice og tar tranebærkapsler:-)

hadde det ofte før jeg ble gravid. etterpå har jeg aldri vært plaget med det... mulig noe er "ommøblert" der nede/inne selv om jeg ikke har født.

jeg måtte ofte på do og det kom bare litt, var oppblåst i magen, men ingen smerter i det hele tatt. gikk med det lenge til jeg fikk nyrebekkenbetennelse, for jeg trodde jo ikke jeg hadde uvi siden alle sa det gjorde vondt når man tisset. men skjønte etterpå at det var derfor jeg måtte ofte på do og klarte å merke det på dette senere.

det som funket best var å ta tranebærkapsler - hele tiden altså preventivt og ikke som behandling. tok vel halv dose preventivt. eller spise tørkede tranebær som snacks. ellers kan jeg anbefale bommullstruser som du kan vaske på 95 grader hvertfall innimellom, truser bør vaskes på 60 og ikke 40. truse/hipster istedenfor g-streng. litt kjønnshår skal holde bakterier borte. vær nøye med å tørke deg i retning bakover :p Såpefri underlivsvask eller gjerne bare vann helt innerst innimellom (be mannen ikke vaske seg med såpe på tissen). gå på do før og etter sex. ikke sitt på kaldt underlag. alt dette funker preventivt. om du har fått det så ta tranebær, drikk masse juice og bruk varme som smertelindring.

Tranebær kan forebygge, evt i kombinasjon med C-vitamin. Drikk mye vann når du merker at noe er på gang, og alltid gå på do etter samleie. Og selvfølgelig alltid tørke seg bakover, UVI skyldes som regel at bakterier fra endetarmen er kommet fram og opp i urinveiene.

Back
Topp