Dine erfaringer med å selge barneprodukter

Marrylou

Forumet er livet
Julibaluba 2017
It's gonna be May 2019
Jeg har nå lagt ut en del ting fortløpende etter barna til ganske så lave priser, men opplever overhodet ikke at folk viser interesse før prisen er latterlig lav. Kan feks legge ut en ubrukt vinterdress i starten av sesong, med merkelapper på, men null respons selv om det er 80% av rabatt fra butikkpris. Andre enn meg som opplever at salg tar lengre tid?

Er det å anta at folk er skeptiske pga covid eller kan det være at folk ikke vil kjøpe brukt? Hvilke holdninger har dere andre til å kjøpe pent brukte ting til barna?
 
Ser samme tendens i salgsgruppene jeg er med i på Facebook. Tror det handler om at det selges MYE bruktklær, det er gjerne vanskelig å få solgt og da går man som selger ofte med på lave priser fordi man vil bli kvitt det. Også tror jeg helt ærlig at en del tenker at de må prute for å føle at de har gjort en god deal. Jeg la ut 4 par ubrukte joggesko til 50 kr fastpris per par, og da kom det ei og sa at hun byr 20 kr :rolleyes: Altså, det var jo latterlig billig i utgangspunktet o_O

Jeg tror ikke jeg kommer til å selge noe særlig av klærne etter barna for det er jo nesten ikke verdt det med tanke på hvor lite man får for det. Da tenker jeg heller at det er bedre å gi det bort til f.eks. kommunen da jeg vet at flyktningstjenesten her alltid har behov for klær :)
 
Jeg har nå lagt ut en del ting fortløpende etter barna til ganske så lave priser, men opplever overhodet ikke at folk viser interesse før prisen er latterlig lav. Kan feks legge ut en ubrukt vinterdress i starten av sesong, med merkelapper på, men null respons selv om det er 80% av rabatt fra butikkpris. Andre enn meg som opplever at salg tar lengre tid?

Er det å anta at folk er skeptiske pga covid eller kan det være at folk ikke vil kjøpe brukt? Hvilke holdninger har dere andre til å kjøpe pent brukte ting til barna?
Hvis det er str som min datter bruker neste år kjøper vi gjerne hvis du sender :p (høst, vinter 2021/2022)
 
Har ikke hatt problemer med å selge klær og utstyr. Selges billig da. Det må det nesten, selv om det er nærmest ubrukt. Selv kjøper vi ikke brukt.
 
Prøver å selge leker etter guttungen. Starta med småbiler til 10 kr. Ikkje solgt enda. Var ein mann som ba meg sende 2 til han. Sa dei skal hentes.
 
Kan være litt med hvor dere bor? For enkeltplagg blir porto dyrt så da søker jeg kun i nærheten.

Ull forsvinner latterlig fort. Andre klær blir solgt også, men det kan ta lengre tid. Lei av å legge ut for salg tok jeg bilde av bunken sist og la ut på Finn som gis bort. Da jeg lukket annonsen to minutter senere hadde jeg ni personer som ville hente samme dag :hilarious:
 
Jeg har titta litt på brukt på nettet, men det jeg opplever er at det er dårlig bilder. stablet tårn med bretta klær, men ikke bilder av klærne hver for seg. Mener ikke at et plagg trenger hvert sitt bilde, men greit å se nogenlunde hvordan plaggene ser ut. Masse klær på bildene, uten at størrelsene står. Jeg syntes det er vanskelig å kjøpe klær når det står str 50 til 74 på et bilde. Hvilke klær er hvilke størrelser? Det er ikke alltid størrelsen passer til sesongen. De jeg ikke gidder å bruke energi å se på en gang, er de som selger store poser med klær, uten å vise innholdet.

Jeg er veldig for å kjøpe brukt, men jeg hopper gjerne over sånne annonser jeg ramsa opp over her.

Jeg har brukt Barneskatter i Drammen (viken fylke) mye, der leier privatpersoner stand og selger brukte barneklær, utstyr, leker, dameklær og gravidtøy. Veldig praktisk å kunne se og vurdere plaggene før man bestemmer seg. :)
 
Ser samme tendens i salgsgruppene jeg er med i på Facebook. Tror det handler om at det selges MYE bruktklær, det er gjerne vanskelig å få solgt og da går man som selger ofte med på lave priser fordi man vil bli kvitt det. Også tror jeg helt ærlig at en del tenker at de må prute for å føle at de har gjort en god deal. Jeg la ut 4 par ubrukte joggesko til 50 kr fastpris per par, og da kom det ei og sa at hun byr 20 kr :rolleyes: Altså, det var jo latterlig billig i utgangspunktet o_O

Jeg tror ikke jeg kommer til å selge noe særlig av klærne etter barna for det er jo nesten ikke verdt det med tanke på hvor lite man får for det. Da tenker jeg heller at det er bedre å gi det bort til f.eks. kommunen da jeg vet at flyktningstjenesten her alltid har behov for klær :)

jeg hadde ikke fått meg til å prute sånn som du nevner selv, synes det er latterlig å prute mer når prisen allerede er lav :confused:

jeg har nå endt opp med å gi mye klær videre til venninner, lar det heller gå gratis til venninner enn å få fint lite tilbake for det! Vil heller se at gode klær uten feil og mangler blir brukt av nære enn å få 50,- for en polarn og pyret dress som opprinnelig koster 1800:sorry:
Jeg kjøper gjerne klær brukt, tenker det er mye penger å spare til de minste barna som sliter veldig lite på klær. Synes det er leit at forbrukersamfunnet er blitt slik at vi enten kjøper helt nytt eller skal ha ting tilnærmet gratis.
 
Jeg har nå lagt ut en del ting fortløpende etter barna til ganske så lave priser, men opplever overhodet ikke at folk viser interesse før prisen er latterlig lav. Kan feks legge ut en ubrukt vinterdress i starten av sesong, med merkelapper på, men null respons selv om det er 80% av rabatt fra butikkpris. Andre enn meg som opplever at salg tar lengre tid?

Er det å anta at folk er skeptiske pga covid eller kan det være at folk ikke vil kjøpe brukt? Hvilke holdninger har dere andre til å kjøpe pent brukte ting til barna?
Jeg ønsker selv å kjøpe brukt, men opplever det samme som deg at det er vanskelig å få solgt eller til og med gitt bort noe. Klarer man å selge noe må det være merke, og det er ikke mange kronene man får. Derfor har vi sluttet å selge klær, vi legger de i div kleskontainere i stedet. Det er ikke verdt det å prøve gjentatte ganger å selge noe for 50 kr, for å å kanskje oppleve kjøpere som aldri kommer.
 
Jeg kjøper mye brukt men selger lite selv. Skal noe sendes er porto på 140kr og det syns jeg er mye. Som oftest får jeg ting tilsendt med helthjem til 80kr og det er ok.. men de sender ikke herfra så derfor så dyrt.
 
Det går litt opp og ned egentlig :p

Jeg har solgt det meste av klær fra str 80 og opp til 122/128 og det meste av utstyret etter guttungen. Og mye selges lett, og noe går ofte høyt i budrunder.
Klær fra kjedebutikker er vanskelig å få noe særlig igjen for, samme med brukssko.
Uteklær i de minste str er ofte vanskelig å solgt, da dette er noe mange ikke vil legge særlig med penger i (hvertfall min erfaring) og også dyrere klær.
Av en eller annen grunn er lokale grupper (hvertfall de som er her:p) håpløse på pruting, samme kan også gjelde Finn.
Og ja, mange vil ha ting latterlig billig :p
 
Latterlig dårlig marked, så jeg har ikke brydd meg med å selge ting. Har bare gitt det bort. Sparer masse tid og får god samvittighet:)
Fikk en del greier gratis selv da jeg ble gravid så føler det er litt rett å fortsette i den ånden.

Har kjøpt noe brukt selv da, men er veldig selektiv. Sykt mye rart som selges. Kjøpte en pose med klær i str 74. Flere av klærne hadde bæsj flekker......
 
Jeg kjøper mye brukt, men sjelden jeg selger videre. Har to tette gutter som sliter mye på tøyet sitt :) så når minstemann har brukt reimadressen etter storebror er det gjerne utslitt :)
 
Latterlig dårlig marked, så jeg har ikke brydd meg med å selge ting. Har bare gitt det bort. Sparer masse tid og får god samvittighet:)
Fikk en del greier gratis selv da jeg ble gravid så føler det er litt rett å fortsette i den ånden.

Har kjøpt noe brukt selv da, men er veldig selektiv. Sykt mye rart som selges. Kjøpte en pose med klær i str 74. Flere av klærne hadde bæsj flekker......
Æsj:depressed:
 
Har ikke solgt noe selv enda, da jeg tviholder på utstyret enn så lenge med håp om en nr 3 om et par år :hilarious:
Men kjøpet mye brukt selv og er veldig for gjenbruk.
Som ei over her nevnte som er sier legger det ut en del tøypakker (som jo er vel og bra) med bilde av en bunke eller 2 og at det er tøy i 3 forskjellige str f.eks. Styrer ofte unna de, da det er vanskelig å få oversikt over hva slags plagg det er snakk om, hvilken sesong tøyet passer for og om det er mye tøy i størrelsen som fort vil bli for liten.
I forhold til pris så tar jeg alltid å regner ut hva prisen blir per plagg og generelt sett er det jo latterlig billig. Prøver også å tenke hva jeg selv skulle ønske at noen ville betalt for det hvis jeg selv hadde solgt det. Må dog innrømme at det er lettere å betale mer når det er gode bilder av klærne, slik at man ser at man ikke betaler for tøy som det nesten er hull i allerede, eller som er fulle av flekker som ikke går bort. Har nylig kjøpt tøypakke til begge mine. Det var vel snakk om 30-37 plagg i hver pakke og betalte mellom 500-600kr per pakke. Følte at jeg gjorde gode kjøp, siden prisen per plagg da var på 13-20 kr. Når det er snakk om ting som er ubrukt med lappen på, syns jeg det absolutt er innafor å betale 50% av ny pris. Hadde jo tross alt ikke fått det billigere i butikken.
Handler ellers mye på en bruktbutikk i byen som heter 2Liv. Hvem som helst kan sette opp stand og da er det lett å se over hva som er og hva jeg/ungene trenger. Går alltid dit først hvis ungene trenger nye klær, før jeg evt. Går i butikk.
 
Tror markedet også kan være veldig mettet i perioder. Følger med på en del kjøp og salg sider på fb og i perioder drunker sidene i de samme annonsene, for "alle" vil kvitte seg med samme produktene etter sesongen. Hadde man holdt på varen og lagt den ut før neste sesong hadde man nok fått mer fart i sakene, men de fleste av oss vil jo ha ting ut av huset raskt :)

Men, mange er bortskjemt på salg og forventer urealistiske priser, ikke bare på brukte varer, ser jo folk i kommentarfeltene klage på nettbutikker som har salg med 20-30% rabatt og som mener man ikke kan kalle det salg før man har kuttet minst 50% av prisen, helst 70%. Slike mennesker vet ikke hvordan butikker funker for å si det slik :meh: Slipp disse menneskene løs på finn.no og de forventet nesten ting gratis, eller til slike priser som nevnes over her.

Men, har man ikke det store økonomiske behovet for å få solgt, vurder gjerne å donere! Jeg har en kollega som sendte masse ullvarer og vintertøy til Romania og damen som tok i mot det begynte å gråte fordi det var klær i så god stand og de fikk de vist veldig sjelden. Ja det er ett tapt salg, men kan bety så mye for de som får varen eller klærne etterpå!

Eller, om man kan vente, prøve å selge ved sesongstart og ikke sesongslutt :)
 
Det er litt godt å høre at det er flere som opplever et labert marked!
Jeg får vel bare gi opp hele salget av ting og gi vekk ting gratis som flere av dere sier :) det gjør jo godt for hjertet, men jeg skal være ærlig og si at jeg synes det er irriterende å ha selv brukt mye penger på godt utstyr som jeg ikke får solgt. Lille bitre meg får vel svelge den:hilarious:
 
Latterlig dårlig marked, så jeg har ikke brydd meg med å selge ting. Har bare gitt det bort. Sparer masse tid og får god samvittighet:)
Fikk en del greier gratis selv da jeg ble gravid så føler det er litt rett å fortsette i den ånden.

Har kjøpt noe brukt selv da, men er veldig selektiv. Sykt mye rart som selges. Kjøpte en pose med klær i str 74. Flere av klærne hadde bæsj flekker......
Æsj!!!!!!
 
Back
Topp