Dine erfaringer da du var gravid med tvillinger

Sprekjærlighet

Andre møte med forumet
Hei!

Jeg har hatt to MA på rad og en SA før frisk jente i 2017. Vi er nå blitt gravide på høy dose pergotime (150 mg + at jeg har eggløsning av meg selv). Er i dag 5+3. Det som er mest merkbart dette svangerskapet er usigelig trøtthet (har jo fire andre svangerskap å sammenligne med). Kvalmen er ikke kommet skikkelig enda, men er uggen og klarer bare små måltid. Testet positiv 4 dager før forventet mens. Veldig mye mer ømme bryst og magen kjentes «sprengt ut» allerede i uke 4. Og merker murring/kribling to helt distinkte steder i magen på hver side med jevne mellomrom. Jeg vet det er ultralyd som avgjør men hvis noen vil dele sine erfaringer fra sitt tvillingsvangerskap hadde jeg blitt veldig glad!
 
Hei!

Jeg har hatt to MA på rad og en SA før frisk jente i 2017. Vi er nå blitt gravide på høy dose pergotime (150 mg + at jeg har eggløsning av meg selv). Er i dag 5+3. Det som er mest merkbart dette svangerskapet er usigelig trøtthet (har jo fire andre svangerskap å sammenligne med). Kvalmen er ikke kommet skikkelig enda, men er uggen og klarer bare små måltid. Testet positiv 4 dager før forventet mens. Veldig mye mer ømme bryst og magen kjentes «sprengt ut» allerede i uke 4. Og merker murring/kribling to helt distinkte steder i magen på hver side med jevne mellomrom. Jeg vet det er ultralyd som avgjør men hvis noen vil dele sine erfaringer fra sitt tvillingsvangerskap hadde jeg blitt veldig glad!
Gratulerer med spiren :)
Hva lurer du egentlig på? Symptom på tvillingsvangerskap kontra enling, eller bare generelt hvordan tvillingsvangerskapet var? :)
 
For meg har tvillingsvangerskapet vært enklere (så langt) enn enling svangerskap (har 4 SA, 3 i uke 6-8 før barn, 1 uke 13 etter).
Med enlingsvanherskapet som resulterte i barn ble jeg sykemeldt i uke 5 med bekkenplager, er litt over halvveis med tvillinger nå og ble 50 % sykemeldt pga bekken i uke 18. Var kvalmere og kastet opp flere ganger med enling, selv om jeg har vært kvalm denne gangen også.
 
Hei!

Jeg har hatt to MA på rad og en SA før frisk jente i 2017. Vi er nå blitt gravide på høy dose pergotime (150 mg + at jeg har eggløsning av meg selv). Er i dag 5+3. Det som er mest merkbart dette svangerskapet er usigelig trøtthet (har jo fire andre svangerskap å sammenligne med). Kvalmen er ikke kommet skikkelig enda, men er uggen og klarer bare små måltid. Testet positiv 4 dager før forventet mens. Veldig mye mer ømme bryst og magen kjentes «sprengt ut» allerede i uke 4. Og merker murring/kribling to helt distinkte steder i magen på hver side med jevne mellomrom. Jeg vet det er ultralyd som avgjør men hvis noen vil dele sine erfaringer fra sitt tvillingsvangerskap hadde jeg blitt veldig glad!

Jeg var gravid med to en kort stund før jeg mistet den ene, og det som var mest påfallende for meg med to, var den helt ekstreme trøttheten. Jeg klarte rett og slett ikke å la være å sovne når trøttheten kom.
 
Hei! Jeg er gravid med tvillinger i uke 21. Har ikke vært gravid tidligere. Hadde veldig lite plager i første trimester. Var en del trøtt og hadde ømme bryster, men dette er vel vanlig både med en og to babyer i magen. Kjente bevegelser fra uke 18. Ingen plager eller vondter, men har vokst veldig mye fra uke 19-21.
 
Last edited:
Tusen hjertelig takk for svar dere. Det er denne ekstreme trøttheten ja..og ømme bryster. Veldig interessant at flere av dere nevner dette med mer kvalm med en enn med to. Det er selvfølgelig tiden som vil vise. Alle erfaringer og svar hjelper og så fantastisk Elva at du har tvillinger, ser du som meg har hatt noen aborter. Gjort noe spesielt denne gangen? Ønsker dere alle en nydelig påske og igjen takk for at dere tok dere tid til å svare.
 
Tusen hjertelig takk for svar dere. Det er denne ekstreme trøttheten ja..og ømme bryster. Veldig interessant at flere av dere nevner dette med mer kvalm med en enn med to. Det er selvfølgelig tiden som vil vise. Alle erfaringer og svar hjelper og så fantastisk Elva at du har tvillinger, ser du som meg har hatt noen aborter. Gjort noe spesielt denne gangen? Ønsker dere alle en nydelig påske og igjen takk for at dere tok dere tid til å svare.

Er ikkje gjort noe spesielt annet, alle graviditetene mine er etter ivf, så har brukt støttemedisiner alle gangene. Denne gangen fikk vi satt inn to egg (fått det en gang tidligere også, men det resulterte ikke i graviditet), så det var en sjanse for at begge eggene festet seg
 
Begge! Takker for svar!

Hadde to barn fra før da jeg ble gravid med tvillingene.
Symptomene var helt like med barn nr2 og tvillingene, mulig det var pga nr2 også hadde en tvilling de første 6 ukene. (mistet ene i spontanabort).
Trettheten var like ille i alle svangerskapene, de to siste skilte seg ved kvalme og bekkensmerter fra før positiv test.
Spydde med nr2, men ikke med tvillingene.

Ellers var det mye usikkerhet knytt til om de ville klare seg (eneggede, vekstavvik og avvik på organ på den ene som i verste fall betydde død, evt transplantasjon og operasjon, men det ordnet seg selv ila 5 uker.. Det var 5 fæle uker:bag:) Var 34 uker før jeg kunne senke skuldrene å være ganske trygg på at begge ville klare seg. Så mye tunge belastninger psykisk.

Ellers var det jo ekstremt tungt på slutten, og med alvorlig bekkenløsning fra 5+2 og ut svangerskapet gjorde jo ting verre.
Oppi det hele hadde jeg jo nr2 som bare var 12 mnd da jeg ble gravid med tvillingene, då måtte bære, løfte osv.

Men alt endte godt, de små er 7 mnd og verdens herligste, såklart ;) :)
 
Wow! Imponerende, og må ha vært tøft psykisk ja. Men så bra alt endte godt til slutt:smiley-bounce016

Siden sist har jeg blitt veldig kvalm, mer enn de andre svangerskapene. Ligger rett ut for det meste med seabands og potetgull:depressed:, men prøver det jeg kan å være der for datteren min og mannen min. Skal på ultralyd på fredag, gynekologen som kjenner meg mente det var greit å sjekke.
Så da får vi se. Prøver å ta det med ro så lenge.:)
 
Wow! Imponerende, og må ha vært tøft psykisk ja. Men så bra alt endte godt til slutt:smiley-bounce016

Siden sist har jeg blitt veldig kvalm, mer enn de andre svangerskapene. Ligger rett ut for det meste med seabands og potetgull:depressed:, men prøver det jeg kan å være der for datteren min og mannen min. Skal på ultralyd på fredag, gynekologen som kjenner meg mente det var greit å sjekke.
Så da får vi se. Prøver å ta det med ro så lenge.:)
Blir spennende da :) lykke til :) her var jeg sikker på at det var 2, men det var bare 1. Ekstremt mye mer plager enn med nr 1 og nr 2
 
Wow! Imponerende, og må ha vært tøft psykisk ja. Men så bra alt endte godt til slutt:smiley-bounce016

Siden sist har jeg blitt veldig kvalm, mer enn de andre svangerskapene. Ligger rett ut for det meste med seabands og potetgull:depressed:, men prøver det jeg kan å være der for datteren min og mannen min. Skal på ultralyd på fredag, gynekologen som kjenner meg mente det var greit å sjekke.
Så da får vi se. Prøver å ta det med ro så lenge.:)

Lykke til!! Hold oss gjerne oppdatert :)
 
Hei alle sammen! Her kommer svaret. Da er jeg 7+3 med bankende hjerte på en liten skatt! :hello2Jeg håper nå at dette går veien, men har en god følelse siden symptomene har vært så sterke i forhold til tidligere svangerskap, og foreløpig holder seg ganske så konstante.:depressed:
 
Hei alle sammen! Her kommer svaret. Da er jeg 7+3 med bankende hjerte på en liten skatt! :hello2Jeg håper nå at dette går veien, men har en god følelse siden symptomene har vært så sterke i forhold til tidligere svangerskap, og foreløpig holder seg ganske så konstante.:depressed:
Lykke til :) slik var det med frøkna her også. Hun er barn nr 3. Mye sterkere symptomer. Trodde selv det var 2
 
Back
Topp