Dine beste tips

Sonatine

Blir kjent med forumet
Har dere hatt noen «wow, dette er jeg glad jeg hadde/fikk tak i/gjorde»- øyeblikk med tanke på den nye i familien?
For eksempel er jeg sjeleglad for at vi kjøpte to soveposer fra barnas hus til sprellemannen (to for å være sikker på at vi alltid har en ren tilgjengelig), da han sparker av seg alt som er av dyne/teppe ellers.
-men jeg tenker at det må da være mye jeg ikke har tenkt på som kanskje noen av dere har av erfaringer. del det gjerne her :)
 
Bedside-crib er jeg glad for at vi skaffet oss denne gangen. Jeg er så plaget med ryggen etter svangerskapet at det hadde vært litt vanskelig for meg å løfte ut og inn i vugge eller lignende fra senga vår ☺️ Også er jeg veldig glad for elastisk sjal - det blir mye brukt på kveldstid da han sliter med å finne roen. Men i sjalet sovner han momentant. ❤️
 
Har dere hatt noen «wow, dette er jeg glad jeg hadde/fikk tak i/gjorde»- øyeblikk med tanke på den nye i familien?
For eksempel er jeg sjeleglad for at vi kjøpte to soveposer fra barnas hus til sprellemannen (to for å være sikker på at vi alltid har en ren tilgjengelig), da han sparker av seg alt som er av dyne/teppe ellers.
-men jeg tenker at det må da være mye jeg ikke har tenkt på som kanskje noen av dere har av erfaringer. del det gjerne her :)
Trille med bilstoladapter er så praktisk for å ta med babyen kjapt på butikken, helsestasjonen eller levere i barnehage og slippe å bære med seg den tunge bilstolen.

Babycall med kamera så man kan se på natta uten å stå opp om babyen er våken eller bare lager lyder i søvne setter jeg stor pris på siden jeg halvvåkner av de fleste lydene hun lager.

Nyfødtsetet til tripp trapp stolen så lille nysgjerrigper kan fornøyd følge med på oss andre spise eller lage mat.

Vippestolen når kveldsuroen kommer så blir hun rolig med en gang hun settes i den med tutten sin. Eller om hun våkner etter mat på natt så sovner hun fort igjen i den. Også flott å ha med på badet om man må litt lenge på do eller vil ta seg en kjapp dusj.

Vugge med babynest og babygym i stuen så jeg har en trygg plass å legge henne fra meg når jeg må noe. Hun trives også så godt oppi der så hun får ligge litt flere ganger om dagen. Hun liker også å sove lur oppi der har jeg finnet ut.

Bæreselen er veldig fin å ha på dager hun ikke vil legges ned for lur. Da sover hun oppi der mens jeg gjør husarbeid eller lager middag. Også veldig grei å ha når jeg leker med storesøster på lekeplassen for hun er ikke så glad i ligge i vognen alene med mindre jeg går tur.
 
Eneste tipset jeg vil komme med som hjelper meg veldig mye er ikke ha noen forventninger.

Jeg blir kun frustrert hvis jeg vil gjøre noe og han ikke roer seg eller sover eller gjør noe som gjør at jeg ikke kan gjøre det jeg vil.

Når jeg ikke vil noe går dagene mye lettere. Da stresser jeg ikke med hva han gjør og det tror jeg han merker godt på meg også.

Det er ikke en ting eller noe sånt men det hjelper uansett meg. :happy:

Med "vil" så mener jeg planer hvor han må være sånn eller sånn for at jeg skal kunne gjøre det.
 
Vi er så glade for Joha sine ulldrakter. Vi kunne spart oss alle de tynne bomullsklærene nå i starten. Her går det i amming dagen lang og lillemann bor i ulldrakter dag og natt.

vi er også veldig glad for Voksi babynest. Vi elsker å ha han med oss her på sofaen om kveldene.

Sist men ikke minst så elsker vi vognen og bilstolen fra Stokke. Det at man kan bruke alt om en annen er helt gull.
 
Eneste tipset jeg vil komme med som hjelper meg veldig mye er ikke ha noen forventninger.

Jeg blir kun frustrert hvis jeg vil gjøre noe og han ikke roer seg eller sover eller gjør noe som gjør at jeg ikke kan gjøre det jeg vil.

Når jeg ikke vil noe går dagene mye lettere. Da stresser jeg ikke med hva han gjør og det tror jeg han merker godt på meg også.

Det er ikke en ting eller noe sånt men det hjelper uansett meg. :happy:

Med "vil" så mener jeg planer hvor han må være sånn eller sånn for at jeg skal kunne gjøre det.

Enig med denne :) Det er sånn jeg gjør om nettene. Prøver å ikke ha noen forventninger om å få sove igjen når han våkner :p
 
Back
Topp