DINE beste tips.

StinkiStini

Forumet er livet
SKAL ned minimun 6kg før jul.
( Altså til juleferien 23 desember ).

Hva er dine beste tips?

Jeg har slanka meg mye før, så veit at sunt kosthold og trening er bra[:D]

Men vil ha treningstips, styrkeøvelser o.l.
Og gode sunne mattips!

Skeptisk til lavkarko og ketyosegreier, så ikke det.

For min del passer joggeturer sammen med pilates/yoga veldig bra. Jeg liker ikke å drive med vekter - syns det er gørr altså! Og yoga og noen pilates treninger er utmerket for magerumpelår[8D]. + at det hjelper kroppen å bryte ned fettet fortere når man jogger.

Så tror jeg man skal bare passe på å spise nok av alt. karbo, protein og fett. Men riktig karbo protein og fett. Avokado på salaten og bacon kanskje[:)] JEg lager meg grove skiver eller knekkebrød med smørost, pepper, kalkun, salat, tomat, vårløk og avokado. GLIMRENDE god lunsj. Eller salat tallerken med noe av samme innhold[:)]

Det viktigste er å holde segunna den enesjokoladebiten man ofte blir fristet til å ta. Og èn sjokoladebit f.eks 2.hver dag er faktisk for mye når man skal slanke seg.

ORIGINAL: Tjukkaaa

For min del passer joggeturer sammen med pilates/yoga veldig bra. Jeg liker ikke å drive med vekter - syns det er gørr altså! Og yoga og noen pilates treninger er utmerket for magerumpelår[8D]. + at det hjelper kroppen å bryte ned fettet fortere når man jogger.

Så tror jeg man skal bare passe på å spise nok av alt. karbo, protein og fett. Men riktig karbo protein og fett. Avokado på salaten og bacon kanskje[:)] JEg lager meg grove skiver eller knekkebrød med smørost, pepper, kalkun, salat, tomat, vårløk og avokado. GLIMRENDE god lunsj. Eller salat tallerken med noe av samme innhold[:)]

Pilates sier du.. jeg har jo pilatesdvd liggende, men har ikke brukt den siden i fjor.
Kanskje jeg skal prøve det igjen.
Først joggings da, så pilates etterpå?

Jogger du langt?

Vekter er helt ok syns jeg, men ikke hjemmetrening.

Skal starte på senter igjen 1des så da blir det blanding med styrke og intervalljogg.

Høres ut som en dritgod lunch!! [:D]

ORIGINAL: StinkiStini

Pilates sier du.. jeg har jo pilatesdvd liggende, men har ikke brukt den siden i fjor.

Jogger du langt?

Skal starte på senter igjen 1des så da blir det blanding med styrke og intervalljogg.

Jeg jogger ca 45-50 minutter. det er i min fart ca 6 - 6,5 km. Syns du skal ta i første omgang og bytte på. Jogge kanskje 3 ganger i uken og så gjøre pilates de andre dagene. Og gi deg alltid fri 1 dag i uken fra trening. Man blir fortere lei hvis det er evig trening. Du kan også ta 1-2 ganger i uken hvor du kjører deg litt hardt og gjør begge deler[:)].

Jeg har også kort i elixia - jogger ikke ute når det er minusgrader og glatt[&:][8D]. Zumba er jo kjempe gøy på senteret - men for min del svetter jeg ikke nok på de timene enda - så jeg varmer opp på løpebrettet i 15 min først[:)]

Jogger du langt?

Jeg jogger ca 45-50 minutter. det er i min fart ca 6 - 6,5 km. Syns du skal ta i første omgang og bytte på. Jogge kanskje 3 ganger i uken og så gjøre pilates de andre dagene. Og gi deg alltid fri 1 dag i uken fra trening. Man blir fortere lei hvis det er evig trening. Du kan også ta 1-2 ganger i uken hvor du kjører deg litt hardt og gjør begge deler[:)].

Jeg har også kort i elixia - jogger ikke ute når det er minusgrader og glatt[&:][8D]. Zumba er jo kjempe gøy på senteret - men for min del svetter jeg ikke nok på de timene enda - så jeg varmer opp på løpebrettet i 15 min først[:)]

Okey, har aldri vært noen storjogger.. men har tenkt å gi det en sjanse. Hehe
Mandag, onsdag og fredag blir det jogg og styrke fra 1des.

Zumba har jeg trent i 1år, to ganger i uka ( torsdag og søndag )
Men er liiitt smålei av det nå siden sangene ikke har blitt bytta ut på evig lenge![X(]
Blir svett, men ikke gangsperresliten som jeg ønsker selv om jeg gir alt.

Skal ha treningsfri og godisdag en kveld i helga [;)][:D]

Har liksom gjort alt det her før... men må bare få rææva i gir![8D]

Okey, har aldri vært noen storjogger.. men har tenkt å gi det en sjanse. Hehe
Mandag, onsdag og fredag blir det jogg og styrke fra 1des.

Zumba har jeg trent i 1år, to ganger i uka ( torsdag og søndag )
Men er liiitt smålei av det nå siden sangene ikke har blitt bytta ut på evig lenge![X(]
Blir svett, men ikke gangsperresliten som jeg ønsker selv om jeg gir alt.

Skal ha treningsfri og godisdag en kveld i helga [;)][:D]

Har liksom gjort alt det her før... men må bare få rææva i gir![8D]

ja sant hehe - det handler alltid om motivasjonen. Er man bare delvis "der" så blir det litt lett å gi opp og ikke gidde mer[8D]. Men siden du allerede trener 2 ganger i uken så er jo overgangen ikke gedigen for deg[:)] det er veldig positivt. Mye lettere å plusse på treningen enn å starte opp fra scratch!

Spis skyr også - lite fett og veldig mye energi[:)]. Minestronesuppe er kjempe sunt og den kan man lage til flere ganger. Vi er veldig glade i ovnsbakt ørret (liker ikke laks den er så feit) med ris og rømme[:D]

Vår matlaging er i utgangspunktet kjempe enkel men veldig sunn siden det ellers hadde gått utover mannens jobb[:)]

Back
Topp