Dine beste tips til baby i sommersol

Hemmeligfrøken

Forumet er livet
Desemberglede 2015
Snuppa er 5,5 mnd og været begynner å ta seg opp til det bedre her i Trøndelag. Jeg synes det er litt vanskelig å vite hvor mye jeg kan kle AV, synes det ser fryktelig varmt ut med lue til enhver tid, og sliter med å finne skygge... Også har vi jo dette med at de ikke skal ha sol.. Greit nok at hun ikke skal sole seg altså, men hvis hun ikke skal ligge i vogna heeeele tiden så vil det jo komme mitt sol på kroppen.. Og da tenker jeg på solbrenthet da.. Siden de ikke dkal av skal solkrem!

Hva er dine beste tips til en enkel hverdag med baby i sola? Hvordan løste du det?

Jeg har alltid tenkt at sånn jeg ønsker å kle meg selv, kler jeg barna. Er det kokvarmt ute og jeg ikke orker tanken på mer enn en liten sommerkjole på, så får barna lite klær også. Hvis det er litt surt ute og jeg kjenner det er godt med litt ekstra, får de litt ekstra. :)

Brukte tynne ull/silke klær fra joha de dagene vi skulle bevege oss ute i sola. Altså klær som beskyttelse. Med lue til. Disse plaggene er så lette og luftige at det blir ikke varmt med langermet eller varmt på hodet + at de trekker til seg fuktighet uten at klærne blir kalde.

ImageUploadedByBV Forum1464415375.032349.jpg

ImageUploadedByBV Forum1464415635.976627.jpg
Hadde en sånn solskjerm. Den kan man sette sånn at den dekker mesteparten av bagen. Om ikke det er en kjempestor bag. Og så la jeg et tynt teppe over resten som sola kom på. Fås både fra Tinkafu og Aussies finest.

Last edited:
Solhatt, langermet tynn ull/ heldress tynn ull, solkrem i ansiktet, ekstra skyggetrekk på kalesjen (tinkafu), parasoll (ikke mye brukt) og et lite pledd til å ha over om hun sov ;) Samt myggnetting (når hun sov) ;)

Hadde en venninne som hadde voksipose hvor man kunne bytte ut dyndyna inni trekket med sommerdyne (kjempe tynn) funket fint for hennes sønn;)

Men så har du noen barn som er veldig varm av seg og da må man kjenne litt etter.. Men som sagt her, tynn ull er fint ;)

Vis vedlegget 179436
Hadde en sånn solskjerm. Den kan man sette sånn at den dekker mesteparten av bagen. Om ikke det er en kjempestor bag. Og så la jeg et tynt teppe over resten som sola kom på. Fås både fra Tinkafu og Aussies finest.
Har sånn ;) er ikke ett problem når hun sover, men når hun er våken ;) da er det nok ikke nok boltreplass i bagen altså ;)

Solhatt, langermet tynn ull/ heldress tynn ull, solkrem i ansiktet, ekstra skyggetrekk på kalesjen (tinkafu), parasoll (ikke mye brukt) og et lite pledd til å ha over om hun sov ;) Samt myggnetting (når hun sov) ;)

Hadde en venninne som hadde voksipose hvor man kunne bytte ut dyndyna inni trekket med sommerdyne (kjempe tynn) funket fint for hennes sønn;)

Men så har du noen barn som er veldig varm av seg og da må man kjenne litt etter.. Men som sagt her, tynn ull er fint ;)

Kan man bruke solkrem da? Har hørt de ikke skal ha det før de er 1 år?

Tynn ull eller ull/silke blir dessverre for varmt begge dele for frøkna her. Hun er varm av seg og jeg føler ikke det regulerer godt når det er så varmt. Da er det faktisk bedre med langermet bomullsbody på frøkna her.

Kan man bruke solkrem da? Har hørt de ikke skal ha det før de er 1 år?

Tynn ull eller ull/silke blir dessverre for varmt begge dele for frøkna her. Hun er varm av seg og jeg føler ikke det regulerer godt når det er så varmt. Da er det faktisk bedre med langermet bomullsbody på frøkna her.
Kan bruke solkrem fra 6 mnd trodde jeg... :)

I fjor sommer og høst (vi var i syden) så var det veldig varmt og da hadde vi sommertøy, shorts og kortermet body, på sønnen vår. Det ble veldig varmt å ha på klær som dekket huden helt, så vi valgte å kle av og smøre med solkrem. På det varmeste lå han i bleie. Brukte en del helsetepper som vi la over babybagen (ikke dekket til hele vognen, men over bein-delen). Hadde tynn solhatt på og solbriller med strikk rundt hodet.
Jeg vet at barn under ett år ikke skal ha solkrem osv, men heller det enn at de blir overopphetet pga mye klær når det er så varmt. Vi hadde 30 grader i Oslo, det var ganske varmt. Samme hadde vi i syden.

Back
Topp