Dine beste tips mot kvalme?

Lil-17

Forumet er livet
Assistert-jentene
Desemberlykke2017
Snøfnuggene 2018
Septemberbarna 2019
Oktoberlykke 2019
Sitronbrus funket alltid før, nå blir jeg bare mer kvalm av det. Andre ting som funker?

Følger med denne, syns ikke noe funker til tider :wacky: noen dager hjelper det bare jeg spiser, andre dager (som i dag) er alt dritt :dead:

Spise ofte!
I forrige svangerskap kastet jeg opp helt frem til fødsel.
Jeg tror man har ganske ulike triggere, for min del var det kun ren mat som ikke forverret situasjonen.
Kjeks gikk dårlig, for alle inneholdt for mye fett for min del. Knekkebrød og grovbrød gikk bedre. Og spagetti.

Så generelt-karbohydrater uten fett og sukker.

Knekkebrød med skinke. Appelsin. Saft. Ikke bli for sulten, da kommer kvalmen lettere føler jeg.:grumpy:

Spise små, lette og hyppige måltider. Lettere sagt enn gjort for her i huset har jeg ikke lyst på noen verdens ting. Helt håpløst, og ALT smaker ti ganger mer enn normalt. :rolleyes:

Tja, noen ganger virker ingenting. Andre ganger hjelper det for meg å ta en ritzkjeks fra nattbordet før jeg står opp. Mat kan også hjelpe, men ikke før etter kl 14, alt annet spys opp. Har også hatt litt effekt av tyrkisk pepper, tror det er fordi jeg slipper en ekkel smak i munnen :happy:

Spiste tørt knekkebrød og brukte sjøsyk armeband. Litt usikker på hvem av de som hjalp på kvalmen :-)

Spise lite og ofte, spise ting som er lett å spy opp :p

Ta pauser, slapp av innimellom, jeg blir mer kvalm om jeg er sliten.

Hadde hypermesis i forrige svangerskap, da spilte det ingen rolle hva jeg spiste, kastet opp uansett, eneste som hjalp litt var å slappe av og sove mest mulig.

Æsj, idag kom første oppkast pga av kvalme. :( Så denne tråden kjenner jeg blir nyttig fremover.

Æsj, idag kom første oppkast pga av kvalme. :( Så denne tråden kjenner jeg blir nyttig fremover.
Forsvinner kvalmen etter oppkast?
Det gjorde det for meg sist, så jeg sitter å ønsker å kaste opp, men får det ikke til:hilarious:

Forsvinner kvalmen etter oppkast?
Det gjorde det for meg sist, så jeg sitter å ønsker å kaste opp, men får det ikke til:hilarious:
Jeg spiste etterpå, så mye mulig det var derfor jeg var kvalm å kasta opp, for jeg hadde vært våken noen timer allerede. Jeg er fremdeles uggen, men det ga seg.

Ingefærøl funka til dels for meg sist. Og sånne sjøsykebånd til håndleddene. Og salt superchips!

Idag kom kvalmen kastet over meg så kjenner jeg skal handle inn en del av tipsene her. Hadde hypermesis sist så det er vel bare å stålsette seg.

Last edited:
Spise lite og ofte, spise ting som er lett å spy opp :p

Ta pauser, slapp av innimellom, jeg blir mer kvalm om jeg er sliten.

Hadde hypermesis i forrige svangerskap, da spilte det ingen rolle hva jeg spiste, kastet opp uansett, eneste som hjalp litt var å slappe av og sove mest mulig.
Kunne skrevet dette selv :p Sist gang var det store spørsmålet, hvordan blir dette å spy opp igjen? :confused:

Sist graviditet kjøpte jeg sånne ingefærdråper som jeg tok i et glass med vann, ikke veldig godt siden jeg ikke liker ingefær, men funket kjempe bra mot kvalmen!:happy:

For meg går det fint med saft, appelsinjuice, sjokomelk, grønne epler, bixit kjeks, knekkebrød, boller, skyr yoghurt og pannekaker. Det har også gått fint innimellom med Grandiosa, nudler og spaghetti. Veldig varierende hva jeg orker å spise fra dag til dag. Dessverre har jeg null matlyst, men blir bare verre av å ikke spise så tvinger i meg litt.

Back
Topp