Dine beste tips - babysvømming!

~Ønskebarn17&19

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
Assistert-jentene
Desemberlykke2017
Julegavene 2019
Skal på første babysvømming imorgen og det slår meg, skal jeg ha med såpe til baby ? Sksl jeg vaske håret mitt? Det står at voksne skal vaske seg osv,men vi trenger jo ikke dukke håret siden vi har badehette allikevel?

Hva mener du, at jeg (og andre) trenger å gjøre/tenke på og hva er dine beste tips etter du har vært på babysvømming ? Noe du skulle ønske du visste før første time?

Nå brukte ikke jeg badehette så jeg dusjet og vasket håret ja.
Noe å ha babyen i når du dusjer
Tenkte å ta med flere håndkle og en leke eller noe..

Når jeg er på babysvømming gjør jeg følgende.
Kler av baby alle klær untatt bleie. Setter hun i bilsetet.
Tar med bilsetet inn i dusjen, eller i nærheten så jeg kan se hun.
Dusjer meg.
Dusjer baby..
Bader.

Varierer om jeg dusjer lille etter svømmingen. Er hun kjempe sliten kler jeg ofte bare på. Og tar heller et skikkelig bad/dusj når jeg kommer hjem.

Lykke til[emoji4]

Jeg vasket meg ordentlig før og etter, har svømt mye tidligere og vel, lukter det sterkt av klor var du ikke ren når du gikk uti, da hjelper det ikke hvor godt du dusjet etterpå :p Hadde med shampoo til meg selv, mini ble skylt bare da, han var jo ikke mye møkkete uansett :)

Hadde med ekstra håndklær til dusjing, siden det ikke var noen lekegrinder/matter til babyer der. Passet på å amme så rett før som vi fikk til, og en sup rett etterpå. Slitsomt å svømme :)

Vi brukte ikke badehette, men jeg vaska heller håret hjemme. Skulle uansett ut på trilletur etter svømminga. Jeg kledde bare av babyen til bleia, skifta på meg selv, dusja mens babyen lå igjen på matte på gulvet som var lagt ut til babyene, så dusja jeg han og hadde på han badebleie. Etter svømminga dusja jeg han først( uten såpe), så la jeg han på matta inntulla i håndkle, dusjet selv, tørka og kledde på meg før jeg ordna han.

Rekkefølgen på ting varierte etter dagsform til mini dog, noen dager likte han godt å ligge å sprelle naken, så da kledde jeg bare på meg selv først, andre ganger tok jeg han først :)

Dette spørs jo litt hvor gammel babyen er, men Mitt beste tips er å la baby bade i en ullbody i tillegg til det obligatoriske med badebleie/badebukse. Det funka i hvert fall fint for oss de første gangene, for å unngå at babyen blir så kald

Veldig mye avhenger av fasilitetene der du skal.
Er det plass til å ha med vogn eller bilstol inn, er det evt annet egnet sted å legge babyen eller må du ha med noe selv.
Må babyen dusjes i garderoben eller er det tilgang på dusj ved bassenget.
Temperatur, både i lufta og i vannet.
Lurt å prøve å time så baby er uthvilt når svømminga starter, og god og mett. Ha noe mat tilgjengelig etterpå, de små blir gjerne både trøtte og sultne av å bade.

Jeg hadde med flaske så småtten. Den fikk han rett etter bading.

La han i bilsete når jeg dusja før og etter.

Der vi bader gjør vi følgende.

Har matte på gulvet hvor babyen ligger mens jeg skifter. Jeg skifter på babyen og tar henne med ut til pappen som har skiftet og dusjet i mellomtiden. Så går jeg inn å dusjer selv. Er ikke han med ligger lille i lekegrind de har i dusjen, evt badebalje.

Etterpå tar jeg med lille i dusjen og dusjer oss begge, ligger henne i lekegrinden/badebaljen igjen mens jeg tørker meg. Så kler jeg på meg mens lille ligger på matten og kler på henne etterpå.

Jeg gir alltid mat en halvtime før (varierer om hun er sulten eller ikke, men hun spiser alltid litt), og hun sovner etter to min i bilstolen på vei hjem [emoji4]

Back
Topp