Dine beste sparetips :)

Skaffe seg rabattkort :) Spart mange tusen på ting vi har trengt ved å ha kort fra f.eks. IKEA-family, Statoil, BR, Coop osv. :)

ukeshandling
middagslister for en hel uke
sjekk kilo/liter priser
bruk middagsrester
spar i fond/askjer
fast trekk til sparing
sett over sparepenger med en gang du får lønn- da merker du ikke at du mangler de pengene:P

Trekke ekstra skatt på lønn, da ser eg aldri pengane og dei er ikkje tilgjengelig før eg får igjen eit stort beløp (som brukes som buffer) ein gang i året.

Handle ein gang i veka, og det viktigaste av alt; Ikkje vera med på butikken sjølv, kun vera med å skrive liste;) (me sparar fleire tusen i mnd på dette)

Kjøpe ting ein veit ein brukar mykje av på tilbud, som feks kyllingfilet og kjøttdeig.

Installere varmepumpe (me betalar veldig lite i strøm)

Sjekk priser på butikken. Mannen min kjøper som regel varen med finest emballasje. Eg kjøper ofte tilsvarende mye billigere i ett annet merke. Mangen ting som er heilt likt innhold. Og når du ser på prisene blir du mer prisbevist og handler muligens mindre. Eg blir hvertfall gniten når eg sjekker sånt :p

Ukesbudsjett, se etter tilbud og spare bsu hvis mulig. God innvistering og så får man jo fratrekk på skatten.

Har nettopp sjekket bilforsikringen og endret den, sparte 7000,- i året!!!:eek:

Så ja det kan absolutt lønne seg og sjekke opp på forsikringsfronten!:D Det beste er jo også at de ordner alt for deg, sier opp den gamle osv!;)

Har som mål for 2016 å bli flinkere å sette opp ukesmeny for middag og ukeshandle. Har startet opp med det, men tar en liten handling til helga for lørdag/søndag. Tenker at det er en fin start:)

10 kroner overføres automatisk til sparekonto hver gang jeg handler. Jeg sparer for øvrig også mye på å lage matlister og ukehandle :)

Back
Topp