Dine beste sparetips :)

Emiliemor

Gift med forumet
Har vel hatt slike tråder her før.

Men siden det er 1 januar og det er blanke ark osv ;) jeg skal prøve å bli flinkere til å bli mer økonomisk.

Så bring it on :D

Fast trekk til sparekonto hver mnd. Og lage budsjett - spes på mat, greit å ukeshandle. :)

Fast trekk til sparekonto hver mnd. Og lage budsjett - spes på mat, greit å ukeshandle. :)

Skal absolutt bli flinkere til å ukeshandle. Vi var flinke en periode men så sklir det ut. Men nå begynner sambo på skole i Lillestrøm som er en times tid unna og jeg har ikke lappen så blir begrenset med muligheter til æ få handle hver dag uansett. Så nå har vi ikke noe valg! Hehe

Ukeshandling
Føre budsjett
Faste trekk til sparekonto

Ofte har jo butikkene 50% på varer som går ut på dato neste dag f.eks. Kjøtt kan jo bare fryse ned. Skal bli flinkere til å sjekke etter slikt.

Handle på salg. Jeg handler vinterklær til neste sesong nå
Handleliste når du skal på butikken
Se over kontoutskrift for å se hvor pengene går
Gå gjennom lån, forsikring, strømavtale, mobil osv for å se om du kan få en bedre avtale
Senk innetemperatur
Tenk gjennom før du kjøper ting. Trenger du virkelig tingen?
La klærne bli skitne før de går i vask
Lag matpakke
osv

Gå gjennom lån, forsikring, strømavtale, mobil osv for å se om du kan få en bedre avtale
Senk innetemperatur
Lag matpakke
osv

Mange bra tips :) takk!

Vinterklær skal handles inn nå ja :)

Ukeshandling av mat med klar ukesmeny

Handle klær på salg

Lage ukesbudsjett der du har som mål å ikke bruke alt (det som er igjen settes på sparekonto)

;)

Senk innetemperatur
Lag matpakke
osv
Det med varme kan jo utgjøre litt. Men det er en luksus jeg velger å unne meg :D

Faste trekk til ulike kontoer.
Ukeshandling av mat
Handle på tilbud og fryse ned.
Skrive handleliste og følge den slavisk

For de som har varmepumpe så ikke bruk den som air condition og la innstillingen stå på heat, ikke auto

Føre budsjettbok, skriv ned alt du bruker penger på hver dag! Det har hjulpet meg i å bli mere bevist på hva jeg bruker penger på ;)

Sett opp et budsjett, før over pengene til sparing straks lønna kommer så du ikke bruker dem opp.
Skriv ukesmeny og ta én storhandel i uka.

Budsjett
Se over og kutte småutgifter som for eksempel kaffe; den kan fint kokes og tas med på jobb i termokopp i stedet for å kjøpes ute. Ta med matpakke i stedet for kantinehandel :)
Fast trekk til sparekonto
Ukeshandel i stedet for stadige småinnkjøp
Lage ukesmeny og handle deretter (dette har vi spart myyyye på)

Budsjett
Se over og kutte småutgifter som for eksempel kaffe; den kan fint kokes og tas med på jobb i termokopp i stedet for å kjøpes ute. Ta med matpakke i stedet for kantinehandel :)
Fast trekk til sparekonto
Ukeshandel i stedet for stadige småinnkjøp
Lage ukesmeny og handle deretter (dette har vi spart myyyye på)

Kaffe drikker ingen av oss :) ta med matpakke er jeg god på, men sambo er veldig flink til å kjøpe noe ute. Nå skal han begynne på skolen og tror det er gratis kantine mat der, ellers MÅ han lage seg matpakke. Det er mye penger som går til tull altså! Nesten så jeg har lyst til å skrive opp alt han bruker i mnd på lunsj! Da tror jeg at han hadde fått sjokk.

Kaffe drikker ingen av oss :) ta med matpakke er jeg god på, men sambo er veldig flink til å kjøpe noe ute. Nå skal han begynne på skolen og tror det er gratis kantine mat der, ellers MÅ han lage seg matpakke. Det er mye penger som går til tull altså! Nesten så jeg har lyst til å skrive opp alt han bruker i mnd på lunsj! Da tror jeg at han hadde fått sjokk.

Ja, det er nok en god del å spare der dersom man tenker at lunsj ute fort kommer opp i alt mellom 70-150,- fem dager i uken :)

Back
Topp