Dine beste råd mot kvalme?

SakIra

Forelsket i forumet
Augustmødrene 2014
Er kanskje flere sånne tråder her inne....men hva synes DU funker mot kvalme??

Jeg spiser tyrkisk pepper, og det hjelper bittelitt. Også må jeg spise ofte...
Sist gang gikk det med store mengder oboy, men det har ikke frista foreløpig. Knekkebrød med nugatti er også godt, og hjemmelagde rundstykker. Men nå er det tomt for nugatti, og jeg må nok bake mer rundstykker etter juleaften.

Ingefær tabletter, men er kvalmen for ekstrem og man ikke får i seg mat så er ikke det særlig behagelig heller.. spise lite og ofte, sprøe ting som knekkebrød/kjeks.. lett melk funka på mitt første sv.skap. brusetabletter fra apoteket som jeg ikke husker navnet på..

Maks to timer mellom hvert måltid. Jeg kan ikke spise ting med mye sukker, da blir jeg fort kvalm. Jeg spiser loff og litt middag. Drikker vann, hatt kuttet ut kaffe, og jeg mener at b-vitamin har gjort kvalmen bedre generelt :)

Salt potetgull og cola! Æsj!!! Usunt.. Men det eneste som funker når det er som verst

Å guri denne skal jeg følge med på. Kan ikke huske at jeg var så kvalm sist, var kvalm en liten stund, men ikke konstant igjennom hele dagen.. Om jeg såfall var så kvalm som dette har jeg glemt det... Tar imot alle tips. Kan si det slik at julemiddag ikke funka kjempe godt :)

Et glass med linker vann og sitron opp i vannet :) det hjelper litt ..+yoghurt

Enig med mange her! Kvalm i bølger fra morgen til kveld,men kjenner det hjelper å putte mat i brødhullet ofte :) Det er rart,nå når jeg er gravid får jeg lyst på det jeg ikke har vært særlig begeistret for tidligere som f.eks nudler, potetgull og snack a jack :p Kanskje fordi det er salt?:)

Knekkebrød, iskaldt vann med sitrondråper

Måtte få afipran hos legen sist. Denne gangen har jeg heldigvis ingen kvalme..

Back
Topp