Dine beste husmortips :)

babyto

Elsker forumet
Hvordan holder du orden i huset?:) hvordan organiseres vasking, og hvem gjør hva av deg og din kjære?:) Har dere vaskehjelp kanskje?:)

Jeg er så mye hjemme, så det er nok jeg som gjør mest. Starter fra morgenen og tar rom for rom (Rydder, rer opp senger osv. ) Så litt støvtørking, vasking av klær, handler, lager mat osv. Hvis jeg behøver hjelp så skriver jeg liste. Sambo trenger noe konkret, så da står det f.eks : vask trappa, vask i gangen....

Haha! Hos oss organiseres ikke husarbeidet, mor tar alt....... :sick009
Men har krevd vaskehjelp hver 2. uke nå dersom han ikke hejlper til (og han skal betale!) så det ser ut til at vi går for det.
Har jo en datter på 11 år som får 100kr i ukelønn for å hjelpe til med faste plikter, så det er mye hjelp i henne :angel7
Utenom det har jeg støv på hjernen så gjør husarbeid hver dag i form av et eller annet som kan vaskes....

Jeg tar alt, unntatt oppvasken, den er samboerns oppgave, heter det iallefall ;)

Men noen ganger så sluntrer han, og jeg klarer ikke å se at det står skitten-kopper/fat overalt, så da tar jeg det :P men det funker egentlig ganske bra :)

Jeg gjør det meste her i huset. Unntatt å vaske klær:) det gjør mannen, og jeg får det ferdig bretta og lagt på senga:) men han jobber jo i Nordsjøen så da faller jo naturligvis alt på meg :)

Sent from my GT-P5110 using BV Forum

Vi har en felles økt enten lørdag eller søndag, der vi tar alt grundig, så bytter vi på å vedlikeholde det resten av uken:)

Her varier det, men er oftes jeg som vasker klær, støvsuger og vasker/tørker støv. Men andre områder slår han til i flekkene... Hehe ;-)

Nå er jeg jo 100% sykemeldt så jeg holder orden på huset (men rart nok så er det jeg som må gjøre det når jeg jobber 100% også) hehe, men lilletupp på to er hvertfall flink til å rydde opp sine egne leker (det er verre med pappaen i huset, han er ikke så flink til å rydde opp etter seg så han kan virkelig lære litt av datteren sin hehe)

Vi bor ikke sammen, men kjæresten er jo her omtrent hele tiden fordi :)
Han kan sette på klær, lage middag, vi tar og rydder inn i oppvaskmaskina sammen, rydder litt her og der.
Jeg tar meg av all vasking her, men blir nok andre boller når vi bor sammen ;)

Vi tar det felles på fredager. Han er ellers flink til å rydde underveis i uka så har en flink mann! Det eneste han ikke gjør noe særlig av er å vaske klær, men det gjør ikke noe da han er veldig flink til å brette!

Back
Topp