Dine beste gravid-hacks

Pasjonsfrukt:)

Forelsket i forumet
Tilgangsansvarlig
Aprilspirene 2024❤️
Tenker vi kan dele litt små tips og triks som vi har med oss i hverdagen! Dere som har vært gravide før har sikkert en del å komme med :D kjør inspo!

Jeg kan begynne! Jeg er førstegangsgravid, og skal nå gå til innkjøp av gravidpute, for det har jeg hørt er helt gull!

Jeg har allerede gått til innkjøp av en bbhugme! Jeg elsker den, selv om magen ikke er så stor enda :D

Gravidpute ER helt gull. Jeg har BBhugme fra første graviditet, og den er allerede hentet frem.

Skohorn blir ganske nødvendig etter hvert som magen vokser. Spent på hvordan det blir å få på seg vinterskoene etterhvert, var høygravid sommer/høst sist.

Gravidatrømpebukser anbefales veldig - så sykt mye mer behagelig enn vanlig. Går en del i kjoler så da er de gull :)

Lindex :) lurer på om kappahl har også, om jeg ikke husker helt feil.

Kan anbefale gravidstrømpebukse med kompressjon også, det blir fort litt væskeansamling i beina så det er gull. Vet lindex hadde det sist jeg var gravid.

Hårstrikk rundt knappen på buksa slik den kan brukes litt lenger. Det er veldig fint når vanlige bukser er for stramme, men magen er for liten for gravidbukser!

Hvis man ikke vil bruke penger på gravidpute så funker hodepute helt ypperlig. Strømpene til HM er helt ok, men jeg som vanligvis er M må kjøpe S, hvis ikke ruller de ned.
Senere i graviditeten kan det være lurt å alltid ha en banan tilgjengelig, tom på nattbordet. Du vet aldri når sulten kommer...

Ellers har jeg null dårlig samvittighet for å la de to ungene vi har se på tv mens jeg tar en ettermiddagshvil..

Back
Topp