Din vekt som nyfødt og din baby’s vekt

Oktober2020baby

Forelsket i forumet
Hei hei :)

Fått vite at min lille er litt på den store siden, og siden jeg var stor baby så var det vanlig at fødselsvekten følger mor(altså meg). Da lurer jeg på om dere som har født opplevde at din vekt som nyfødt matched din babys vekt? :happy:
 
Har ikke født enda, men jeg var selv 3000g i uke 37.. og de to jeg har fra før var 3400 i uke 41 og 3520 i uke 42. Så om man skulle ha sammenlignet til termin, så ser det vel egentlig ganske likt ut :happy: Spent på størrelsen på nr 3 (ny far) :p symfysemålet har denne gangen litt langt nede på kurven, mens med de to andre var jeg en del lengre oppe.
 
Jeg har heller ikke født enda men var 3100g i uke 40+6. Lille i magen har plutselig sprengt kurven på symfysemål så er spent på hva de ser på vekstkontroll og hva som kommer ut.
 
Jeg var 5.5 kilo men mamma hadde svangerskapsdiabetes. Min babby har ligget helt på linja frem til forrige måling hvird den var 16 orosent over.... Så mulig den blir stor alikevel :)
 
Har ikke født enda, men jeg var selv 3000g i uke 37.. og de to jeg har fra før var 3400 i uke 41 og 3520 i uke 42. Så om man skulle ha sammenlignet til termin, så ser det vel egentlig ganske likt ut :happy: Spent på størrelsen på nr 3 (ny far) :p symfysemålet har denne gangen litt langt nede på kurven, mens med de to andre var jeg en del lengre oppe.
Ja, det blir interessant. De sa også til meg at man følger sin egen mors termin, men ser ut til at det er variabelt :shy: Jeg var selv to uker over tiden :meh: Så jeg håper inderlig jeg føder til termin og en helt gjennomsnittlig baby. Veide selv 4,5 kg :nailbiting:
 
Jeg var 4,5 kg å 55 cm født 42+3
Eldste var 3110 å 54 cm 41+6
Nr 2 var 3550 å 52 cm 40+2

Så her er ihvertfall lengden arvet fra mor :p

Mener å ha lest at de somregel blir noe mellom det mor og far var?

Pappan var 2494 å født 39+0

Har bare hatt en vekstkontroll i uke 32 å der ble baby estimert til 2313 da.
 
Jeg var 3510gr og 49 cm, Samboer var 3810 og 50 cm. Vi er født til rundt termin begge to.
Førstemann (gutt) er født 38+6 (i følge mens) og var 3725gr og 50 cm, andremann (jente) er født 38+5 (i følge mens) og var 3225gr og 50 cm. Så de har vært lik oss begge syns jeg:)
Hadde vekstkontroll i går 37+2 (i følge mens) og da ble han estimert til å være 3,6 kg, 18% over. Men han var god og rund rundt magen som jm mente påvirket målingen litt. Er ikke bekymret for størrelsen, men blir spennende å se hvor stor han er ved fødsel:)
 
Jeg var 3250g født noen få dager over termin.
Sønnen min var 3250g født 8 dager over termin.
Dattera mi var 3290g født 10 dager over termin. :happy::happy: så veldig spent på sistemann nå:joyful:
 
Jeg ble født 6 dager før termin og veide 3 kilo.
Min første ble født 6 uker og 3 dager før termin og veide 2,3 kilo. Han veide 3,6 kilo ved termindato, men hadde nok veid litt mer om han hadde vært i magen fram til da. Spent på lillebror :)

Pappen veide 2,6 kilo 1-2 uker før termin.
 
Jeg ble født 6 dager før termin og veide 3 kilo.
Min første ble født 6 uker og 3 dager før termin og veide 2,3 kilo. Han veide 3,6 kilo ved termindato, men hadde nok veid litt mer om han hadde vært i magen fram til da. Spent på lillebror :)

Pappen veide 2,6 kilo 1-2 uker før termin.
Min mann var født 3 uker før termin og var liten(normal liten). Alle hans søsken var små og født før termin. Vi derimot, i min familie, var født 1-2 uker etter termin og veide 4-5 kg :wtf::wacky::D Så jeg hadde håpet genetisk å følge svigermor, men det ser ikke sånn ut xsmile9 Gynekologen på sykehuset sa at bekkenet mitt klarer dette da det er mine gener som slår inn, men guri så slitsomt.
 
Eg var 4 kg født 6 dager før termin.
Min 1 var 4015 g født 12 dager over termin
Nr 2 med ny far 3798 g født 7 dager over.
Stemmer bra med størrelse men ikkje lengde på svangeskapet.
 
Jeg var over 4 kg (over termin).

Har fått fire barn mellom 2950 og 3870 (minste kom etter termin, største 5 dager før, og de to i mellom 10-12 dager før. De var mer like faren i størrelse her.
 
Jeg var 3140, og sønnen 3730. Mannen var 4,5 kg om jeg husker riktig, så han ble en mellomting :) akkurat samme hodeomkrets og lengde som sin pappa når han ble født, men så er han som en liten kopi av pappaen sin ellers også :Heartred
Babyen i magen nå er jente, så blir litt spennende å se om hun er mer lik mine mål.

Edit: sønnen kom forresten 12 dager før ivf-termin, så om han hadde vært lengre i magen så hadde han kanskje blitt en del tyngre og oppimot vekten pappaen hadde?
 
Jeg var 3700 g, født 17 dager før termin.
Min første var 2755 g og født 2 dager før termin. Denne babyen er estimert til å være ca -10% ift gjennomsnitt(ca 3000g nå), men vi får vel fasit om noen dager :rolleyes:
 
Hei hei :)

Fått vite at min lille er litt på den store siden, og siden jeg var stor baby så var det vanlig at fødselsvekten følger mor(altså meg). Da lurer jeg på om dere som har født opplevde at din vekt som nyfødt matched din babys vekt? :happy:
Jeg var 5kg og mine barn veide 3,4kg, så ingen sammenheng her
 
Jeg tror jeg var 3,8 kg (litt før termin) , og førstefødte var så vidt over 3kg (5 dager før termin). Så her var det ingen sammenheng.
Tror ikke babyen i bagen er særlig stor heller:)
 
Jeg var rundt 3300g når jeg ble født 2 uker over termin.
Min første sønn var 3900g, babyen i magen er estimert til å være litt mindre. Men får se når denne er ute :)
 
Jeg var 3000g ved fødsel 3 uker før termin. Mannen min var 3100g 3 uker før termin.
Vår første gutt var 3500g 2 uker etter termin. Janta i magen ble estimert til å være 2700g i uke 36 og er estimert til å være 3200-3300g ved termin:shy:.
Så gutten vår var en smule større enn meg når han ble født, men han hadde 5 uker lengre å vokse på inni magen enn meg (og mannen), så gutten vår ville nok vært rundt 3000g hvis han hadde kommet før termin:p
 
Back
Topp