Din stillingsprosent?

Marian87

2012❤️2016❤️2020❤️2023❤️
Aprillykke 2016
September 2012
Junilykke 2020 ♡
Jobber du utenfor hjemmet?
I så fall hvor stor prosent? Skiftarbeid?
Er du i permisjon eller sykemeldt?
Hvordan arbeider eventuelt partneren din?

På bakgrunn av alle trådene om husvask og barnas lengde på barnehagedagen lurer jeg på hvordan dere arbeider utenfor hjemmet?

Virker som så mange har så mye tid til vasking, og barna har så korte dager i bhg, så lurer litt på dette :P

...selv er jeg student og på innspurt med masteroppgave.

Er på universitetet fra 08.30-16/17/18 mandag til fredag.

Mannen jobber 100%, noen ganger 150%.

Ettermiddagene er korte og energien er laber :p

Last edited:
Mannen jobber 100% og en del overtid.
Jeg jobber 90%. 0815 - 1615.

Jeg er for tiden sykemeldt da jeg brakk foten i sommer, så måtte gå med krykker i noen mnd, og etter det måtte jeg trene opp foten igjen hos fysio. Begynner å jobbe neste uke igjen da, 50% frem til fysiotrening er helt over :)

Så for øyeblikket har minsta litt kortere dager, fra neste uke blir det både sene dager og korte dager.

Full husvask blir tatt dagen jeg har fri ;)

Mannen jobber 100%. Jeg går på 100% svangerskapspenger og ungen går 85% i barnehage. Hun har fri en gang i uka, men kan ha full uke en gang i mnd. Litt merkelig prosentstilling...

Jeg jobber 80 + det jeg klarer å snike til meg ellers (det er ikke så lett å få 100 i kommunen her jeg bor), mannen jobber på papiret 100 men blir alltid mye mer. Ungene har 100% i barnehagen, men de har kort dag da jeg har det. Ikke at de vil hjem da, men såpass ego er jeg at jeg vil ha kosemosetid med gulla (enten de vil eller ikke ;) )

Huset mitt er stort sett rent og ryddig, men herreverre, jeg har to barn som er sunne, aktive og som bryr seg filla i om det er rent og pent :)

Jeg jobber i en 41% fast stilling i tillegg til ekstravakter. (2 delt turnus med arbeid hver tredje helg). Men nå er jeg sykemeldt og går ut i permisjon om 3 uker.
Mannen jobber 100% dagjobb med fri hver helg.

Husarbeid tar jeg meg av når jeg har seinvakt som oftest. Men nå når jeg er sykemeldt og nesten ingen energi har vi tatt ukenlig vask på søndager for da kan vi ta det sammen og har god tid.

Jeg jobber 100% stilling i turnus, men pga. trøblete svangerskap har jeg vært sykemeldt lenge nå. Henter til vanlig barnet mitt rett etter jobb, er ferdig kl. 15 når jeg har dagvakt, og barnehagen ligger like ved der jeg jobber:) Når mannen må hente, blir klokka gjerne 16-16.30. Ikke skjønner jeg hvordan folk får vasket så mye:p Sjelden jeg bruker fridagene mine på husvask altså;) Vasker ca. hver andre uke, og ellers shiner og rydder jeg jo fortløpende, men det er ikke sånn at det lukter grønnsåpe til en hver tid her hos oss;)

Vi jobber begge 100%, jeg er nå i mammapermisjon. :)
Jeg har flexitid på jobb, mannen har faste tider. Jeg har fått støv på hjernen og vasker som regel enten når mannen har kommet hjem eller i helga. :) Rydding og klesvask tar jeg mens lille sover.

Begge jobber 100%. Men mannen jobber mye overtid. Jeg har også jobbet mer overtid dette siste året. Men blir ikke det når gulla kommer. Vi har absolutt ikke støv på hjernen. Tar livet med ro. Bare holder huset ryddig og fint.

Snart går jeg ut i permisjon. Så blir jo mye hjemmetid da.

Har hund, så mye tid går til kos og tur. Og avslapping etter lange arbeidsdager.

Vintigste er å ta vare på roen og slappe av. Ikke stresse med alt for mye.

Er fortiden i permisjon, men jobber til vanlig 60% fast i tredelt turnus + litt ekstravakter hvis jeg vil. Mannen er fortiden permittert fra jobb, men jobber til vanlig ca 2 på og 4 av i nordsjøen. Så ja vi er mye hjemme og har god tid til både å rydde/vaske og ha korte dager i bhg :-) i tillegg er eldste ca 1/3 av tiden hos sin far.

Jeg jobber 80%. Fri hver fredag.

Mannen jobber 100%. Er fire uker i utlandet på jobb og 4 uker hjemme.

Jobber 80 % i dodelt turnus med arbeid hver 3 helg. Nå er jeg sykemeldt så jobber kun 50% og kun kveldsvakter. Mannen jobber 100% har fleksitid. Vasker og rydder litt for sjeldent så det er gjerne alltid litt rotete rundt omkring, MEN det tar jeg ikke så tungt. Guttungen har korte dager i barnehagen nå som jeg kun jobber kveld, blr levert sent og noen ganger får han helt fri :) Nyter den muligheten nå så lenge vi har den :)

Begge jobber 100%.
Jeg jobber 0830-1600, han 0700-1500 med to uker skift per 8 uker. I tillegg en del overtid.

Jeg er hjemme i ulønnet permisjon for øyeblikket:) vi ha begge 100% stilling. Jeg er på jakt etter ny jobb da jeg ikke ønsker å jobbe turnus lenger:)

Jeg er hjemme i ulønnet perm til februar. Da skal jeg tilbake i full jobb, rotasjon (onshore/offshore)
mannen jobber også 100%

Vi jobber begge 100%, i hovedsak 8-16.
Jeg er hjemme i permisjon med mini nå.
Jeg har mulighet til å jobbe 6-14 eller 7-15 etter hvert, sambo får kjernetid fra januar når han begynner i ny jobb, så vi kan tilpasse det litt når mini begynner i bhg.

Er lærer i 100% stilling, så jeg jobber mye. Vesla får lange dager i skoleruta, men hun trives heldigvis godt i barnehagen og det funker fint for oss, selv om jeg selvsagt blir sliten og stresset og har dårlig samvittighet for det. Gulvet ble forøvrig vasket sist for et par måneder siden, støvsugd i forrige uke en gang, og jeg har en haug med ubrettet klesvask på størrelse med en liten elefant. Men for første gang får jeg betalt alle regningene og har råd til å kjøpe ordentlige uteklær til meg selv og i det hele tatt.

Begge jobber 100% men har litt fleksibilitet ift. å kunne hente i barnehagen og heller sjekke mail hjemme eller jobbe litt hjemme fra ved behov.

Jeg jobber ca 110% samt pendler til jobb. De 10% ekstra er ca 200 timer overtid i perioden mars til juni. Det er mannen som leverer og henter i bhg, mens jeg drar hjem og lager middagen klar til de kommer. Mannen jobber ca. 120% men en del av overtiden er hjemmefra. Dattera vår er ofte den første som blir levert og den siste som blir hentet. Huff, dårlig samvittighet... Vasking gjøres max en gang i uka, jeg liker å ha det ryddig, men... Tøyvask tar jeg effektivt kun i helgene. Men akkurat nå går jeg hjemme sykemeldt.

Back
Topp