Du bruker en utdatert nettleser. Det kan hende den ikke viser dette eller andre nettsteder riktig. Du bør oppgradere eller bruke et alternativ nettleser.
Min mor har mistet tre barn. Og de dødfødslene var de eneste naturlige hun har hatt. Brødrene mine og meg er tatt ut med keisersnitt mellom uke 33 og 35 på grunn av morkakesvikt hos henne.
Mamma har født 4 barn,jeg bare 1..men ganske like sånn med tanke på rask fødsel..Så vi får se nå når jeg skal føde nr.2 om det blir ennå raskere enn sist brukte da 5 timer...
Litt nysgjerrig på dette da både legene og JM mener det er dekning for å tro at det er visse likheter mellom mor og datters fødsel (regner med dette er med Nr 1 i rekken) Her fikk min mor svake rier på morgenen og ting gikk slag i slag til pressriene kom på kvelden. Hun brukte godt over 1 time på å presse meg ut da jeg slurpet meg inn igjen hele tre ganger Jeg kom til slutt ut ved 01-tiden samme natt. Kunne godt tenkt meg en lik fødsel, men ikke en slik sta unge som ville inn igjen i magehuset Hadde dette skjedd i dag ville dem vel mest sannsynlig hjulpet barnet ut etter 1 time med pressing?
Min jm sa også at det ofte er likheter mellom fødsel hos mor og datter. Hvertfall når det kommer til størrelse på barn og oppfattelse av smerte. Størrelsesmessig kan det stemme. Søsterne mine var 3100 og 3300, og jeg 3150. Tulla vår er estimert til 3200 også har svangerskapet mitt vært meget likt mamma sitt. Både mtp form og størrelse.
Her likna det ikke i det hele tatt. Jeg hadde naturlig fødsel med kun lystgass, brukte totalt 16 timer fra vannet gikk til han var ute. Måtte til slutt bruke vakuum. Han ble født i uke 37.
Mamma fødte meg mellom uke 30-32 pga alvorlig svangerskapsforgiftning, hastekeisersnitt. Hvordan hennes fødsler med mine eldre søstre var aner jeg ikke, og får dessverre ikke spurt.
Her kan jeg absolutt ikke sammenligne For med oss alle 3 så har mamma holdt på i 3 dager med sterke rier, føre vi i det hele tatt kunne tenke oss ut av magehuset Mens jeg jeg hadde en kjapp og fin fødsel Men ene søstra mi derimot, holdt på i 23 timer med rier med førstemann :/
Mor hadde vanskelig 1gangsfødsel som begynte med vannavgang, jeg hadde nok en såkalt normal 1gangsfødsel, men lang og vond i mine øyne og ble igangsatt på dag 13. Jenta mi ble tatt med tang. Kan nok ikke sammenligne, men håper jo siden hennes 2 fødsel varte i knappe 3 timer ..
Her er det veldig forskjellig. Mamma har født 4 og gått overtid med alle. Men vi 3 siste kom på noen timer når det først var igang. Jeg har hatt raske fødsler og ikke gått overtid