Din handleliste til babyen

Mamabear03

Flørter med forumet
Hei.

Jeg er førstegangs mamma og føler meg veldig overveldet over hva jeg faktisk trenger og hvilket merke som er best å kjøpe. Er det noen som vil dele sin erfaring/ liste med meg. Jeg har termin i juni.
Evig takknemlig.

Skjønner godt at en blir overveldet! Man trenger nok enda mindre enn hva som står på min liste, men her er hva jeg ville ha tenkt dersom dette var min første sett i lys hva jeg faktisk fikk bruk for

Mitt råd, som mor til en på 18mnd:
- bilstol
- vogn +vognpose+regntrekk +myggnett
- bæresele/bæresjal
- babydyne eller. nattpose
- nattlampe ( kjøpte en til 100kr på IKEA og elsker den)
- bedside crib/evt. sprinkelseng. (Når min kom på eget rom brukte vi ikke sprinkelseng, sov på flatseng på gulvet slik at vi kunne ligge ved siden av v/behov. Se an baby)
- badebalje
- babygym
- vippestol (ikke et must, men praktisk)
- stellematte
- stelleveske/sekk
- oppbevaring til klær og annet, f.eks kommode
- høy barnestol (dette er ikke stress, men om man ønsker finnes det jo varianter med nyfødt del, så da kan man ha det fra start)

- 5-7 sett i str 56 (fikk aldri bruk for str. 50, men dette kan jo variere, om man kan kjøpe v/behov)
- 1-2 jakker
- 1 tynn lue
- babyteppe 1 varmt og 2 tynne
- 2-3 tynne tepper til å svøpe barnet, bruke som stor gulpeklut, legge som ren base etc
- en pakke gulpekluter (kjøp heller mer ved behov, ikke alle barn gulper)

- termometer, Paracet mixtur, saltvannsdråper
- babyolje til bad, evt såpe (brukte ikke såpe de første mnd)
- inityol salve (evt. vet å se Ann behov for slaver og kremer)
- bleier ( her får man masse gratis i startpakker)

Og så anbefaler jeg å kjøpe så mye som mulig brukt! Er så mye fint! Og de små sliter jo nesten ikke på noe. Lykke til :Heartred

Back
Topp