Din digge gravidlunsj

Hageblomsten

Forelsket i forumet
Hver eneste dag går i det samme til lunsj; knekkebrød med pålegg. Og nå som jeg er gravid er det begrenset hva jeg kan putte på dette knekkebrødet. Jeg er litt lei av gulost og makrell i tomat. Kjøttpålegg kjøper jeg lite av, ettersom den må spises godt innenfor holdbarhetsdatoen. Og de små pakkene koster så mye :dead:

Hva er din digge, gjerne prisgunstige, lunsj nå mens du går gravid?

Ja, det blir en god del knekkebrød her også! :) Jeg spiser ofte kokt skinke e.l. jeg da, gjerne med tomat på toppen. Spiser det de første to-tre dagene etter åpning av pakke, og overlater resten til samboer eller brukes til ostesmørbrød/toast. Jeg varierer også osteutvalget noe, med brunost, smøreost eller kremost. Ellers blir det også endel middagsrester til lunsj på hjemmekontor.

Jeg baker all brødmaten til oss. Varierer mellom brød, rundstykker, polarbrød osv. Hjemmebakt er så godt at en ikke trenger noe fancy pålegg (syns jeg da). Men er veldig glad i kokt egg med kaviar om dagen på grovt brød :)

Mye hjemmekontor og da går det i nystekte rundstykker eller toastet grovbrød med ost, kyllingfilet, egg, kremost, laks, geitost og leverpostei. Er også glad i å lage supper eller wraps med litt grønnkålmix, hummus eller guacamole og kyllingpålegg.

Her går det i litt forskjellig;
- Vaniljeyoghurt med granola og cottage cheese
- Fruktsalat (med kiwi, eple, bringebær og druer)
- Grove pannekaker laget på havremel
- Smoothie med jordbær og banan
- Grovbrød med peanøttsmør og syltetøy
- Havregrøt med kanel og epler
- Knekkebrød med egg og kaviar
- Frokostblanding (all bran) med bringebær
- Bixit kjeks med banan
- Speltlompe wrap med krydder-kremost, paprika og avokado

Mye som går kjapt, ikke koster så mye og enkelt kan pakkes med til jobb. Håper det var litt inspirasjon å hente ❤

Blir mye det samme, som regel brødskive. Akkurat nå har jeg dilla på gulerotbrød med peanøttsmør på :p
Men spiser også kokt egg, eggerøre, kjøttpålegg (godt innfor holdbarhetsdato), makrell i tomat, greddost. Gjerne med en yoghurt på siden. I helgene varmer vi rundstykker og har avocado, mozzarella, tomat og salt og pepper på :) Lager også ofte havregrøt da min datter elsker dette :joyful: har smør, sukker og kanel og knuste mandler på toppen. Godt med noe annet enn brødmat av og til.

Her går det stort sett i grovbrød/sportknekkebrød med forskjellig pålegg:
-hvitost/brunost
-skinkepålegg
-smøreost
-peanøttsmør med syltetøy
-leverpostei
-makrell

Med litt forskjellig tilbehør som passer: agurk/paprika/søte tomater, italiensk eller rødbetsalat.

-Yoghurt alene eller med granola.

Og en frukt, eple/pære/appelsin

Jeg spiser ofte yoghurt, cottage cheese, havregryn og banan. :)

Jeg pleier å lage sånn havregrøt du setter i kjøleskapet over natten også har eg frukt og bær over den, eller så lager jeg pastasalat av ulike slag ellers blir det knekkebrød med ost og grønt (akkurat nå går det i hvitost med eple på)

Min alltime favoritt; ostehorn med ost og skinke... Har skaffet meg skikkelig toastjern, toast var noe av d som frista når kvalmen sto på som verst før uke 14.

Min alltime favoritt; ostehorn med ost og skinke... Har skaffet meg skikkelig toastjern, toast var noe av d som frista når kvalmen sto på som verst før uke 14.
Fikk faktisk skikkelig lyst på akkurat dette da jeg spiste lunsj i dag! Så tenkte jeg skulle hjem og lage det i dag, men tiden strakk visst ikke til :shifty:

Back
Topp