Din dåp

ariam

Betatt av forumet
Hva skal dere gjøre i dåpen og hvor mye kostet det (tror dere det vil koste).
Vi er bare en ca 20 stk, så vi skal ha det selv. Vi skal ha noen kaker og lasagne med tilbehør, alt laget selv.
 Tror ikke det kommer på mer enn 2000:) 

Vi hadde navnesermoni forje helg :-) og skal egentlig feire henne i påsken samtidig som vi gifter oss! Blir ca. 50stk da, så det blir dyrt... Men etter sermonien i helga så gikk vi hjem til oss og spiste reker!! :-D og så hadde jeg bestillt ei kake. Så det kom vel på ca. 1000 :-) enkelt og greit!

dåp på søndag, blir hjemme hos svigers, og vet de har gjort istand en del mat og kaker allerede. Vi skal ha tapas, så vet koster jo litt. vet ikke hva det blir på ennå, men skal ihvertfall lage alt selv (sammen med svigers). Festen blir hjemme hos dem også, og vi blir vel 19 stk med dåpsbarnet og 2 andre barn :)

Jeg hadde planlagt å ha festen i et lokale hvor vi skulle gjøre alt selv. Men etter en befaring i forrige uke kom det frem at varmepumpa deres var ødelagt. Jeg tar ikke sjansen på at de fikser det til 18 mars så jeg fikk lagt en plan B ved å ha det på et lokale hvor de som eier må holde maten. Vi blir 25 gjester og mat og dåpskake ender opp på 6000.- Litt dyrere enn vi hadde tenkt, men vi slipper unna rydding etterpå da.

Vi hadde 20 gjester (alle voksne) og laget koldtbord selv. Bestilte en kake (hvit dame) og fikk gjestene til å lage resten, så maten kom på litt over 2000 kr tilsammen. Lokalene kostet 1000 kr å leie, men det spanderte svigers. =) Borddekorasjoner (lys, servietter, duker og fjær) kom på ca. 600 kr. Svigerfar ble sendt for å kjøpe 10 meter med rosa løper (som kostet 20 kr meteren), men kom tilbake med en hel rull på 25 meter..... Godt at han ville ta regningen for den også... hehe ;)

Vi var 20 stykk og hadde thaibuffet til 2600,-, brus og snacks kom utenom (kjøpte vell 12 flasker 1,5l). Kaker og sånn lagde beste/oldeforeldre + at pappa betalte for marsipankaka som vi bestilte. Hadde dåpen hos besteforeldrene mine siden de har plass til mange :-)

Vi var hjemme. Tante laget koldtbord og det kom på 700,- ellers skal vi betale litt for dåpskaka. Men ellers hadde jeg det meste. Kjøpte blomster til ca 500 også.

Så heldige dere er! Som får spandert fra svigerfamilien osv. :)

Min dåp var med  21 stk i.. BF hjalp ikke til å betale, og svigerfamilien hjalp ikke, eller bakte noen ting.. Heldigvis bakte mamma to kaker :) Så bestilte jeg en kake. Dåpen ble ... alt.. for dyr. Hadde rett og slett ikke klart å være alene med ho, og lage all maten, og alle kakene. Jeg har ikke så mye tid til overs. Så jeg måtte bestille maten. Men, det blei en fin dåp :) Og det er jo bare en gang i livet hennes. Vil ikke at ho skal ha noe dårligere enn andre barn , bare fordi jeg er alene med ho.

Vi skal ha til helga, blir ca. 25 med stort og smått, og skal ha det her hjemme. Lager småretter og kake selv, og både mamma, svigermor og søster tar med seg litt i tillegg. Svigermor skal lage blomsteroppsatsene også. Vi gjorde det samme sist, og satser på det blir koselig og uformelt som sist også.

Hadde den i helgen. Ble dyrt. Men med 30 gjester, så tok vi deg på et hotell. Nydelig koldtbord. Noen kaker i tillegg. Det hele kom vel på kr 16000,- med koldtbord, mineralvann, pynt, kake og klær.

Hm... Har ikke ført noe regnskap jeg, men vi blir rundt 30 stk, hjemme hos svigers, lapskaus til mat, mamma lager kake.... Så ikke så altfor dyrt :)

Back
Topp