Din beste oppskrift på saus

Hvit saus: smør, mel og melk. Og evt salt og pepper. Skal jeg ha til fisk hender det jeg har i en buljongterning.

Lager med smør og mel så bruker jeg sky fra kjøtt om det er brun saus, når jeg har stekt kjøttet så koker jeg ut panna med vann, men jeg jukser for bruker negro. Bruker og en dæsj med salt og pepper :) Bruker og gjøre det samme med viltsaus bare at da bruker jeg fløte oppe i eller rømme.
Basisen til hvit saus er det samme, men bruker melk oppe i og så har jeg oppi litt karri :)

Den beste brune sausen lager jeg av smøret jeg har stekt enten kjøtt eller fisk i.
Så bruner jeg melet i stekesmøret og tilsetter litt vann. God og tykk og skikkelig usunn, men en får ikke bedre smak :D

Hvit saus er min favorittsaus. Kan brukes til alt. Smør, mel og melk. Og så kan du lage så uendelig mange varianter av den med ulike krydder. Karrisaus, ostesaus, har tilogmed laget den som tacosaus når jeg har laget tacograteng. Superdigg.. MMM

Jeg bruker Hellstrøm sin hvit saus oppskrift. Finnes på internett :-)
Det er smør, mel, melk og fløte, cayennepepper og salt. Også tilsetter du det du vil av urter, eller parmesan, ost osv, eller ingenting så blir det bare grunnsausen... Mmmmmmmhhhhh!!

Venter Skatt nr.4

På app'en

Back
Topp