Din beste life - hack!

*RoM*

Elsker forumet
Hva er din beste life - hack?

Jeg så brusboksringen, og kom til å tenke på en tråd med masse bilder av life - hacks som jeg har sett tidligere.

Ble derfor nysgjerrig på om du har noen gode life - hacks du vil dele?

Har sett den linken før ja, er MASSE genialt der!

Mitt beste tips er å ta tomme dorullholdere, klemme dem flate, klippe den ene flate enden, og så åpne den opp slik at man får plass til to krydderglass i en. Legg de i en skuff og voila: enkel oversikt over krydderene, uten at at de ruller rundt i skuffen =D

Jeg har også hacket fryseren min for hva som er inni. Jeg pleide å bruke masse tid på å rote rundt for å finne ut hva som er der. Nå har jeg heller en liste for hva hver skuff inneholder, og så krysser jeg av ettersom jeg tar fra skuffene. Eller legger til. Disse henger på fryserdøra =)

En venninne hadde en gammel trestige. Den var full av maling, men hadde allikevel masse sjarm. Hun endte med å bruke den som skohylle. Alle sko med lange heler hang opp etter stigen, - ett par på hvert trinn! =D

Liker slike hacks :-P

Eneste jeg kommer på i slengen her, er vel å stikke en skje helt i bunn av barnematglass og så snu på hodet og banke ut maten.. Nesten alltid kommer da all maten med så jeg slipper å skrape den ut :-P

Ellers er jeg veldig glad i slikt så skulle tro jeg hadde flere, men :-P

Har hatt flere lure oppbevaringsideer og slikt opp gjennom tidene, men nå kommer jeg ikke helt på en jeg kan få forklart lett *er nok litt trøtt enda*, men jeg elsker slike hacks, og følger gjerne med denne tråden :)

Lokk til dei små leverposteiboksane frå Stabburet: bruk lokka til Ricola instant te, Ekte Honning eller Vaniljesukker/Bakepulver frå Freia.

Vedlegg

• 1553547296167216151730968126544.jpg
    1553547296167216151730968126544.jpg
    20,9 KB · Visninger: 4
Når jeg fryser ned kjøttdeig tar jeg den ut av pakka, legger i fryseposer og klemmer det ut til en tynn, flat firkant. Det tar betraktelig mindre plass i fryseren, og tiner på null komma niks i vannbad

Jeg vasker speil og vindusflater og kjøkkenvask med 70% overflatesprit, for da blir det helt blankt.

Jeg bruker en trofast boks fra ikea i skinnene på tripptrapp stolen til smekker og andre matting.

Om jeg mangler tennbriketter, så bruker jeg riskjeks.

Back
Topp