Din beste kakeoppskrift uten egg?

twinsplusone

Betatt av forumet
Mini hadde en allergisk reaksjon på egg (sannsynligvis) nettopp, blodprøve tatt med positivt utslag på egg, men ikke melk.

1-årsdagen nærmer seg (hvor ble dette året av??:nailbiting:) og jeg ser etter kakeoppskrifter uten egg, slik at han også får litt kake på dagen sin:Heartblue Så i stedet for å gå for prøve og feilemetoden tenkte jeg å spørre om noen her har oppskrift på gode kaker uten egg? Sjokoladekake er et must, men gjerne andre "sommerlige" kaker og :happy:

Jeg har bakt uten melk i 14 år, egg i 11 år og gluten 5 år :)
Det går veldig greit! :)
Veganske oppskrifter er jo uten animalske produkter og dermed egg!

Bakte sykt digg gulrotkake i dag uten alt :)
Jeg har ikke oppskriftboka ved hånden men kan finne den etterpå?
Ellers prøv å google crazy cake (krisekake)
inneholder bare
mel
vann
olje
vanilje
kakao
natron
sukker
edikk

Møllerens posekake er uten tilsatt melk og egg også, anbefaler å bruke den melka du tåler i stedet for vannet og ha oppi litt vanilje :) posen er til en hel stor ovnskuff og koster rundt 40kr
Kiwi Meny Rema

Vedlegg

• D14F94A7-3479-4F2E-AF4F-3DE7430DB3DB.jpeg
    D14F94A7-3479-4F2E-AF4F-3DE7430DB3DB.jpeg
    39,3 KB · Visninger: 0
Kan anbefale veganske oppskrifter :) baker også uten egg og melk. Go-to er trøstekake fra VeganMisjonen (gulrotkake) og vegansfunnets sjokoladekake. Skal det være virkelig avansert ER Mississippi mud pie fra vegetarbloggen fantastisk. De første to har bare "normale" ingredienser, mens den andre har silketofu

Har lagd ei veldig god og saftig sjokoladekake på kefir, helt uten egg, skal se om jeg finner oppskriften.

Nei. Den var fra kakemonsen og den nettsiden vil ikke vise, men mange sjokoladekake på kefir å finne. Der blir gode, saftige, eggefrie kaker.
. Crazycake funker uansett allergi, den er laget med mel da men funker med glutenfri mix også så da er du uten egg. Uten melk. Uten gluten, og uten soya.

Last edited:
Back
Topp