Din beste kake?

Musemor med tre søte små

Ko-ko sa gjøken
VIP
Marsmellows-15
Aprilbarna`15
Mannen har snart bursdag.
Hva er din beste kake?
Gjerne med link til oppskrift :)

Jeg elsker Pavlova.
mannen elsker marsipankake.
Ungene elsker gulerotkake og brownies.

Den her: https://trinesmatblogg.no/recipe/sitronterte-2-0/
Men med saften og skallet av 1-2 limes i tillegg. Noe mer sitron og sukker også. Det viktigste er å smake undervegs, sitroner er forskjellige. Du kan legge den ingen litt syrlige enden, kaken oppleves litt søtere når den har stått litt.
Lager den dagen før men pynter rett før servering. River limeskall og pynter med f eks bringebær og/eller blomster (stemor blir fint) og melisdryss.
Godt men en kake som ikke «bare» er søt, men også frisk.
Smaker nesten som fox om du treffer med sitron-/sukkermengden.

Ostekake. :)

Han liker ALT av kaker :p
Har spurt han, men inntil for 5 minutter siden har han bare bedt meg finne på noe.

For 5 minutter siden kom han på en sitronmarengskake jeg lagde for flere år siden som han ønsker seg.
Det er meldt veldig varmt i morgen og den er veldig frisk

Oppskrift på den da? Det hørtes veldig godt ut!

Oppskrift på den da? Det hørtes veldig godt ut!
Gidder ikke skrive ned oppskriften så tok bilde av den.
Når det gjelder sitronkremen så har jeg oppi det det står jeg skal ha av sitron men smaker til med en del mer mens jeg venter på at den skal koke opp.
Den skal være litt mer sur enn det man føler for siden surheten blir komplementert av marengsen på toppen.
20210717_234017.jpg

Gidder ikke skrive ned oppskriften så tok bilde av den.
Når det gjelder sitronkremen så har jeg oppi det det står jeg skal ha av sitron men smaker til med en del mer mens jeg venter på at den skal koke opp.
Den skal være litt mer sur enn det man føler for siden surheten blir komplementert av marengsen på toppen.
Vis vedlegget 361467

Tusen takk! Denne må prøves❤️

Back
Topp