Din beste CUPCAKES - oppskrift!

• Trådstarter Trådstarter pusia666
  • Opprettet Opprettet
P

pusia666

Guest
Til helga fyller gutten min 4 år, og jeg har så lyst og lage noen ordentlige morsomme cupcakes, så da trenger jeg en god oppskrift, ettersom jeg aldri har laget det[8D] Vill du dele din med meg??[:D]

Og om du har noen andre fine forslag til hva jeg kan lage som slår skikkelig bra til hos en gjeng med 4 åringer så rop ut[:D]

kan legge inn bilder og oppskrift senere!
Har en del oppskrifet med smørkrem på toppen[;)]

Muffins:

Ingredienser:

3 egg
3 ½ dl sukker
225g margarin
2 dl melk
5 dl hvetemel
3 ts bakepulver
3 ts vaniljesukker

Framgangsmåte:

1.egg og sukker vispes til eggedosis
2.smøret smeltes, ha i melken
3.det tørre blandes og has i eggedosisen vekselvis sammen med melken
4.stekes på 180`C i ca 20 min

Smørekrem:

Ingredienser:

100 g Margarin
300 g Siktet melis
1 ½ ts Vaniljesukker
3 ss Melk

Framgangsmåte:

1.Pisk temperert margarin (evnt. 50g meierismør istedenfor margarin) og melis til det er jevnt blandet. (Smøret må være temperert for å få rett konsistens.)

2.Tilsett væsken litt etter litt. Pisk til kremen er lett, luftig og smidig og god å jobbe med.

Nam.. denne oppskriften gir MANGE muffins [;)]

Bananmuffins med vaniljesmrkrem og sjokolade med sjokoladesmørkrem

Hva vil du ha?

ORIGINAL: *Minibønna*

Bananmuffins med vaniljesmrkrem og sjokolade med sjokoladesmørkrem

Hva vil du ha?

Sjokolade [:D] Å herregud de så deilige ut!! Fikk jammen lyst å lage prøverunde i kveld bare for å ha noe skikkelig digg å putte i seg[:D]

må bare spørre[8D]
hva bruker dere for å få glasuren slik?[:D]

ORIGINAL: LinnOgMia

Muffins:

Ingredienser:

3 egg
3 ½ dl sukker
225g margarin
2 dl melk
5 dl hvetemel
3 ts bakepulver
3 ts vaniljesukker

Framgangsmåte:

1.egg og sukker vispes til eggedosis
2.smøret smeltes, ha i melken
3.det tørre blandes og has i eggedosisen vekselvis sammen med melken
4.stekes på 180`C i ca 20 min

Smørekrem:

Ingredienser:

100 g Margarin
300 g Siktet melis
1 ½ ts Vaniljesukker
3 ss Melk

Framgangsmåte:

1.Pisk temperert margarin (evnt. 50g meierismør istedenfor margarin) og melis til det er jevnt blandet. (Smøret må være temperert for å få rett konsistens.)

2.Tilsett væsken litt etter litt. Pisk til kremen er lett, luftig og smidig og god å jobbe med.

Nam.. denne oppskriften gir MANGE muffins [;)]

Så vannvittig gode ut dine også[:D]

ORIGINAL: ~Bluebell~

de så jo vanvittig gode ut begge to Minibønna[:)] Noe i mot å legge ut begge to? 

Jeg skal ta det senere.. Når barna er i seng for kvelden

Har gullrotmuffins og en hel del andre også[:D]

Skal fikse det senere!

For å få glasuren slik så bruker jeg en "pumpe" jeg kjøpte i USA, og med konditorfarge i, som jeg også kjøpte i USA

Gulrotmuffins basically en vanlig gulrotkakeoppskrift som jeg slenger i muffinsformene.
En halv oppskrift gir ca. 18 muffins.

Ingredienser:
8 egg
6 dl sukker
6 dl hvetemel
2 ts salt
4 ts kanel
2 ts vaniljesukker
7 dl revne gulrøtter
2 ts bakepulver
2 dl soyaolje (det funker fin-fint med olivenolje og!)

Egg og sukker røres til eggedosis. Ha i olje, det tørre og til slutt revne gulrøtter. Stekes ved 175 grader midt i ovnen i 20 min eller til en tannpirker eller gaffel kan stikkes ned og kommer ut tørr.

Fyll:
200 g philadelphiaost
2 ts vaniljesukker
100 g smør
250 g melis.

Smør og philadelphiaost røres sammen (smøret skal ha romtemperatur) Deretter har du i resten og rører alt sammen til det blir en smooth icing og ha den på muffinsene.

Sjokolademuffins med sjokoladesmørkrem:

100 g hvetemel
20 g kakaopulver
140 g sukker
1 1/2 ts bakepulver *
1/4 ts salt
40 g usaltet smør (romtemperert)
120 ml helmelk*
1 egg
1/4 ts vaniljeekstrakt

* jeg pleier å bruke 1 ts bakepulver og en 1/2 natron og erstatte helmelken med surmelk (ikke kefir, den er litt for tung) da det gir en litt saftigere og moist muffins.

Forvarm oven til 175 grader.
Ha mel, kakaopulver, sukker, bakepulver (og evt.natron), salt og smør i mixeren og bland til du får en konsistens som ligner litt på sand.
Visk egget, melk og vaniljeekstrakten sammen og ha halvparten i melblandingen, miks det sammen på høy speed for å bli kvitt eventuelle klumper. Sett mikseren ned på saktere speed og hel i resten av melkeblanding. Skrap alt sammen for å være sikker på at alt er godt blandet. Fortsett å blande det sammen en stund, men ikke overmiks!

Ha røra i muffinsformene (slik at de fyller 2/3 av formene) og stek i ca. 20 min

Sjokoladesmørkrem:

175 g mørk sjokolade (helst med 70% kakaomasse )
225 g usaltet smør (romtemperert)
1 ss romtemperert lettmelk
1 ts vaniljeekstrakt
250 g siktet melis

Smelt smøret i mikroen eller i vannbad til en smooth konsistents. La det kjølne litt, men den skal ikke bli kald.

Miks smør, melk, vanilje og melis sammen til det blir en glatt og luftig blanding - jeg synes at en smørkrem skal være litt luftig og ikke smake for mye smør og søtt, så dette bør gjøres en del minutter (ofte lengere enn du tror). Ha i smeltet sjokolade og miks det godt sammen. Om du synes smørkremen virkere litt rennende så kjør det lenger i miksren, smørkremen vil bli tykkere etterhvert.

Denne smørkremen blir nok til 15-20 muffinser.

Å herregud den gulerot muffinsen hørtes helt fantastisk ut! Må nok lage noen forskjellige jeg :D Et spm, kan man fryse slike, og hvor mange dager holder de hvis man ikke fryser de? [:D]

ORIGINAL: *GuttogJente*

Å herregud den gulerot muffinsen hørtes helt fantastisk ut! Må nok lage noen forskjellige jeg :D Et spm, kan man fryse slike, og hvor mange dager holder de hvis man ikke fryser de? [:D]

Jeg har aldi frøse de ned med fyll på, men uten så kan du fint fryse de..

Jeg har de i kjøleskap, holder de seg fint 2-3 dager!

ORIGINAL: *Minibønna*

kan legge inn bilder og oppskrift senere!
Har en del oppskrifet med smørkrem på toppen[;)]

Og de er syyyykt, syyyyyyyykt gode[:D]

ORIGINAL: LinnOgMia

åååhh... Fantastisk.. de må jeg prøve bønna!! namnam [:D]

Det måååå du[;)] 
Det er nesten høydepunktet når vi er hos bønna på treff.. hehehe[;)]

har bare smørkrem oppskrift jeg. smør, smelta sjokolade og melis[;)]

ORIGINAL: *sue

så fine....hva putter dere den kremen på med?[:)]

sprøytepose:)

*vann i munnen* [8D]

Back