Dillemma!!!

Tine_mor

Elsker forumet
Eg går siste år på gymnaset. Trives ikke,å har aldri gjort det. Andre klasse bestod eg ikke,å kommer ikke til å bestå dette heller[&:] Rett og slett for eg trives ikke.
Har begynt å leke med tanken på å slutte.. Det er greit nok et halvt år igjen,men eg vet eg ikke kommer til å klare det. Tenker på å ta helse og sosial. Skal jobbe i barnehage,er det eg vil. Men enn trenger vel utdannelse til alt nå til dags. Noen som vet hva enn trenger for å jobbe i barnehage?

Tenkte eg skulle jobbe et halvt år,så ta helse og sosial i år.. Dette er det eg vil,og eg vet eg vil klare det. Allmenn Gymnas.. Eg klarer det ikke. Har kjempet og kjempet.. Orker ikke mer[:(] Er sliten psykiskt,og det går utover kjæresten min.

Vær så snill.. Dere ute!! Svar.. Eg vet ikke hva eg skal gjøre[&:][:(]

måha utdannelse ja...jeg er barn og ungdomsarbeider....ett år på helse og sosial og deretter ett år på barn og ungdomsarbeider og deretter to år lærling...eller førskolelærer...men den er enda lenger...hvis du er lei mener jeg... lykke til hvertfall[:D]

Brnepleier, vernepleier, omsorgsarbeider og noen til jobber der sønnen min går. Men du kan og bare vær assisten uten noe skole [:)]

Er ikke lei skole,men trives ikke.. Og kan ikke presse meg selv mener nå eg!! Har bare lyst å ha en utdannelse som "sikrer" meg arbeid i barnehage. Hvordan er helse og sosial,hva fag har dere,o.s.v. Er det bedre enn gymnas? Faglig lettere??

Andre: Svar..! Eg trenger andre sitt syn[:D]

Ingen??[&:]

mye mye lettere og det interreserer deg mye mer vet du...psykologi osv og masse om barn...[:)] jeg er IKKI skoleflink men barn og ungdomsarbeider er morro..men man må jo være interresert for å klare det selvsagt...men tror det hadde vært noe for deg faktisk[:)]

Hvem er ikke dritt lei skolen når man først går der[8|]...Ta en prat med rådgiver og hør litt om hvordan du ligger ann. For om du har 6mnd igjen av skolen og klarer å få stå karakterer har du brått mulighet til å ta høgskoleutdanning og drive med hva du har lyst til og få en grei lønn.Du stiller brått sterkere når du har studiekompetanse. Men det må du føle på og du vet hva som er best for deg. Ingen av oss kan komme med annet enn synspunkter[;)] Yrkesskolen er også en fin utdannelse...

Lykke til

Så flott..såg plutselig et lys[:D] Tusen takk!! Hva slags fag har dere der? Første år altså..

Høres ut som om det beste er en pause fra skolen!!

ja,eg tror det[:)] Skal snakke med de på skolen idag,så får vi komme frem til noe håper eg.. Ønsk meg lykke til,skolen har allerede begynt nå,så må nesten komme meg avgårde[;)]

Hei! Bare lurer på hvorfor du fortsatte når du ikke bestod andre året engang? Allmennefag er ikke for alle. Skjønner du er i tvil, men hadde jeg vært i din situasjon så hadde jeg slutta med en gang!! Så ville jeg prøvd meg som barnehageassistent, og begynt på helse og sosial til høsten. Hvis det er vanskelig å få jobb som barnehageass. så kan du jo melde deg inn på aetat å gå et sånn "barnehageassisient-kurs" der. Det er mange andre muligheter enn å slite seg ut på et sted en ikke trives. Og i allefall når en ser at en sliter med å få resultater... Lykke til!!

Tusen takk for svar alle sammen[:D]

Rosali: Grunnen til at eg valgte å gå videre var litt pga russetiden og alle vennene mine. Så dette halv året har eg grått meg selv i søvne hver dag[&:] Eg angrer ikke på at eg gikk så lenge,for eg har fått masse kunnskap med på veien. Og det er bare flott!![:)]
Eg kommer nok til å velge helse og sosial. Kan nesten ikke vente! tror det kommer til å bli kjempe kjekt[:D] Håper ikke eg blir den eldste der hvertfall[;)] 19,og de andre er 16[:D] hehe

Du trenger ikke nødvendigvis og gå på skole. De har en ordning der du kan jobbe og gå skolen bare en gang i uken. Da blir du akkurat som lærling og får lønn oxo.. Rådgiveren på skolen din kan sikkert hjelpe deg med og finne ut av mer.
Har tenkt og gjøre dette selv vist jeg ikke orker og begynne på skolen igjen.
Lykke til

Back
Topp