Dilla på Cola?

litjejenta

Forelsket i forumet
Jeg drakk så å si ikke brus før svangerskapet. Hadde helt sluttet med det.
Men nå har jeg fått dilla på cola. Bare må ha det. Å ha det i hus, å når kvalmen melder seg så er det raskt cola i glasset. Dette er jo koffein i, å det er ikke bra for fosteret :(
Fler som drikker masse cola nå?
Burde jeg slutte helt me cola? Det berger meg deler av dagen da...

jeg er litt colaman..var det før jeg ble gravid. men drikker ikke mye da. men når kvalmen er på det verste er det kun det eller sjokomelk jeg får ned.. så .. skjønner hva du mener. 

Du trenger nok ikke slutte helt, bare ikke drikk 1.5liter hver dag :)
Jeg har faktisk fått litt avsmak på cola etter jeg ble gravid, nå har jeg dilla på litago sjokolademelk :p ikke sunnere akkurat, men det kan jeg tåle;)

Ja sjokomelk er jo samme sak med meg. Dilla på det før å nå :P
Fint at man jobber en plass der vi selger sjokomelk som står å frister hele dagen -.-

Jeg prøver å begrense colainntaket, men d virker når jeg er kvalm så må bare ha litt. Men passer på å drikke masse vann ellers og bare litt cola da je tar..

må man så må man.. jeg har tømt ned litervis med appelsinjuice den siste uka.. nå er jeg over på farris og eplemost.. før det igjen var det tropisk juice.. osv osv... ikke bra for tenna i det hele tatt...

egentlig er jeg pepsimaxoholiker og heiv innpå en liter om dagen.. nå har jeg hatt 10 fflasker stående i en mnd.. og totalt har vi tømt tre.. det blle da servert på julaften og mannen har drukket endel... jeg har nok ikke tømt en flaske en gang.. noe positivt er det jo med kvalmen.. haha..

Tja hva kan man si, er melkeintolerant og får av og til kjempekjempelyst på skummet melk (drikker absolutt ikke melk til vanlig) blir ganske dårlig av det. 
Var sånn da jeg gikk med førstemann også.... Melk av alle ting O.o

Ikke bare handler det om koffein (som ikke er bra for barnet), men man må også passe seg for alt sukkeret, ang svangerskapsdiabetes.

Hentet fra babyverden.no:
"Et lavt sukker-inntak er viktig for å unngå svangerskapsdiabetes"

Koffeinen er jo det minste problemet, man kan fint drikke et par kopper kaffe om dagen! Tenk heller sukkeret, og da er egentlig ikke store mengder med juice noe bedre...men, alt er bedre enn lettprodukter! Men jeg synes du kan drikke et glass om dagen, hvis det hjelper mot kvalmen! Så ille er det ikke, og regner med du spiser/drikker greit ellers, i forhold til kvalmen altså...så jeg synes ikke du skal ha dårlig samvittighet :)

Back
Topp