Dilemma

tredjegangsmamma♡

Betatt av forumet
Jeg jobber fast på min nåværende jobb (over 1år nå) og er 5 uker på vei, i september bytter jeg arbeidssted og er rett og slett usikker om jeg muligens blir sykemeldt. Hvilken betydning har dette for permisjonspenger?

Er så beskymret jeg ikke får ett øre av å gå hjemme :(

Jeg jobber fast på min nåværende jobb (over 1år nå) og er 5 uker på vei, i september bytter jeg arbeidssted og er rett og slett usikker om jeg muligens blir sykemeldt. Hvilken betydning har dette for permisjonspenger?

Er så beskymret jeg ikke får ett øre av å gå hjemme :(

Så lenge du jobber seks av ti måneder før permisjonen har du rett på permisjonspenger. Det trenger ikke være i samme jobb. Sykepenger gir også rett på foreldrepenger, så at du blir sykemeldt har ikke noe å si for foreldrepermisjonen din. I forhold til sykepenger må du ha vært i jobb i fire uker. Det står ikke noe om at det må ha vært på samme arbeidssted. Men det går an å dobbeltsjekke med nav[emoji4]

Jeg ville nok kontakte NAV for å være sikker. Kan dessverre ikke nok om dette til å gi noe særlig svar. Men det er viktig at du får vite hvordan det fungerer, slik at du ikke går rundt og er urolig :)

Så lenge du jobber seks av ti måneder før permisjonen har du rett på permisjonspenger. Det trenger ikke være i samme jobb. Sykepenger gir også rett på foreldrepenger, så at du blir sykemeldt har ikke noe å si for foreldrepermisjonen din. I forhold til sykepenger må du ha vært i jobb i fire uker. Det står ikke noe om at det må ha vært på samme arbeidssted. Men det går an å dobbeltsjekke med nav[emoji4]
Å tusen takk for svar, ble litt beskymret nå ja.

Med henhold til foreldrepenger så har du rett så lenge du har jobbet 6 av siste 10 mnd.
Når set kommer til sykemelding så har du rett på sykepenger så lenge du ikke har opphold i arbeidsforholdene dine. Med andre ord at du går rett fra en jobb til neste uten fridager. Ferie får fint. Hvis du har fri mellom arbeidsforholdene så må du jobbe 4 uker tror jeg før du har rett på sykepenger.

Back
Topp