Dilemma

Solagreen

Elsker forumet
Julibarna2014
Himmelbarn
Marsboerne 20 18
Jeg har sagt i fra at jeg ikke vil ha babyshower. I dag fant jeg ut at jeg får det likevel i morgen. Jeg fikk panikk og begynte å gråte. Skikkelig..

Jeg følte meg faktisk sviktet av mannen som visste dette. Etter mye trøst og kos fra mannen måtte han bare fortelle hva det gikk i for å roe meg ned, og forklare hvorfor han hadde vært med på dette bak ryggen min.
Det viser seg at mamma, søster og svigerinner vil ta turen langveis fra. De hadde vært veldig frem og tilbake siden jeg ikke liker oppmerksomhet. De bestemte seg likevel for å ta sjansen, men kun invitere nærmeste familie her og noen FÅ helt nære venninner. Mannen min visste jeg kom til å sette stor pris på å få besøk av familien min, og han trodde også det kom til å greit så lenge de ikke inviterte mange.

Nå når jeg har roet meg ned så blir jeg veldig rørt av dette. Jeg skjønner at mannen har tenkt som han har. Jeg (og mannen etter han så reaksjonen min) tror også det var bra jeg fant det ut i dag for hvis jeg hadde kommet opp der i morgen og sett en hau med biler, men ikke visst hvem det var, men skjønt at det var for meg- så hadde jeg fått panikk og løpt gråtende der ifra.

Men nå har jeg jo et dilemma.. jeg vet om overraskelsen, men jeg føler ikke at jeg kommer til å klare å fake der oppe.
Burde jeg si ifra om at jeg har skjønt det? Bør jeg vente og se om det kommer opp?
Håper jeg får sove noe i natt...

Litt sammen skjedde meg, at jeg skjønte det var noe arrangert.. For vi skulle egentlig dra på hytten den dagen, men det gikk plutselig ikke sa mannen og venninner kunne plutselig bare møtes akkurat den dagen(som da egentlig ikke passet for oss), såå etter mye diskusjon med mannen skjønte jeg det var baby shower på gang.. Jeg latet som jeg ble overrasket, men det var ikke lett.. Men ble virkelig rørt og glad for å se flere venner jeg ikke trodde kom og fikk litt sjokk da de sa det var mannen som dro igang alt(han visste jeg ønsket det veldig, men var visst ikke lett for han å samle folk på riktig dag, da ingen kunne) [emoji28] ville egentlig anbefale deg i din situasjon at du sier som det er når du kommer dit at du skjønte noe var på gang, så slipper du den ubehagelige følelsen av å "lyve" og kos deg masse,det blir et minne for livet[emoji16]

Jeg ville latet som jeg ble overasket :) Bare sk masse fint og og «oi» oi slikt. jeg ville heller ikke sagt til dem at dette ville jeg egentlig ikke, da kan de få dårlig samvittighet i lang tid

Alle som kommer kjenner meg så godt at de vet at jeg egentlig ikke vil ha noe. Jeg slapp heldigvis dilemmaet, for nå ringte mannen og han hadde snakket med mamma og forklart at jeg hadde funnet det ut. Men det går bra nå, jeg føler meg trygg siden jeg vet hva som skjer og hvem som kommer. Det blir veldig fint å få besøk av familien [emoji4]

Kos deg masse! Håpet det blir en fin opplevelse som du kan se tilbake til uten at det føles negativt:)

Back
Topp