Dilemma...

Zephyra

Forumet er livet
VIP
Sommerfuglene 2017
Januarlykke 2020
Nå er jeg veldig tidlig ute her siden jeg ikke er gravid enda :p Men med min første så fikk jeg en vugge i gave hos min far. Den er nydelig, men kjempestor. Det ville glede han veldig om vi bruker den til neste barn, den ble stående hos han når gutten var liten og ble mest brukt for å oppbevare lekene i.

Dilemmaet er at det vi brukte istedet når han var liten, var en gammel kurv. Den var opprinnelig "vognbagen" på ei barnevogn som min farmor lå i da hun var lita. Hennes barn lå i den, og jeg lå i den, den er utrolig solid, og med tanke på at hun var yngst i et kull på fire barn og fyller 100 år i år, så er den antikk.

Begge disse har stor affeksjonsverdi for meg, men føler litt at kurven vinner, og er litt redd for å såre faren min. Jeg skulle gjerne brukt begge, men det er vel ikke gjennomførbart.

Har alle dere kloke damer noen gode råd? :)

image.jpg Kurven er lik denne, men kanten er helt rett, ikke forhøyet foran og bak

Nydelig kurv! Kan du for eksempel bruke kurven til soving på stua og vugge til å sove på soverommet den første tiden?

Jeg hadde nok sagt det som det var:-) betyr jo ikke at du ikke setter pris på vugga fordi. Den kan jo brukes til andre ting, på barnerommet feks. :-)

Kan du ikke bare finne den frem og oppbevare ting i den og heller ha oppi dyne osv, og rydde den litt når han komemr så den ser brukt ut?
Så trenger ikke han å vite det. Det han ikke vet har han ikke vondt av :)

Nydelig kurv! Kan du for eksempel bruke kurven til soving på stua og vugge til å sove på soverommet den første tiden?
Ja jeg er helt fortapt i den :) den var en ganske god idé egentlig, trenger jo ikke bruke spinkelsenga i starten :)

Kan du ikke bare finne den frem og oppbevare ting i den og heller ha oppi dyne osv, og rydde den litt når han komemr så den ser brukt ut?
Så trenger ikke han å vite det. Det han ikke vet har han ikke vondt av :)
Det kan jeg jo gjøre, han er jo som regel ikke på besøk mer enn et par ganger i året. Den er jo også nydelig så :)

Jeg hadde nok sagt det som det var:) betyr jo ikke at du ikke setter pris på vugga fordi. Den kan jo brukes til andre ting, på barnerommet feks. :)
Jeg kan helt klart bruke den sånn, men jeg vil ikke si noe til han. Vi har så lite kontakt, og hele livet mitt har han kommet nå og da med dyre gaver til meg, og prøver å kompensere for sitt fravær og alt galt han har gjort. Så jeg vil på en måte la han ha den gleden :)

Ja jeg er helt fortapt i den :) den var en ganske god idé egentlig, trenger jo ikke bruke spinkelsenga i starten :)

Ikke sant... Jeg hadde nok gått for en slik løsning om jeg hadde muligheten :) lille vokser jo raskt ut av vugga og da kan man ta i bruk sprinkelsengen :)

Back
Topp