Dilemma

borga001

Elsker forumet
Vet ikke hva jeg skal gjøre angående videre sykmelding eller ikke.. Føler meg veldig dårlig, kvalm og vondt i bekkenet. Jobber kun ekstra på et sykehjem. Vet aldri hvor mange vakter jeg får. Plutselig kan det bli mye vakter og da ofte helger å kvelder.. Vet ikke om jeg orker. Jobbet i hele sommer, og fikk tjent bra da. Kjenner det frister å bare være sykmeldt pga pengene. Men kunne jo også tenkt meg å jobbe, men det taper jeg sikkert på... Huff, ikke lett :( Kjenner jeg er veldig sliten etter et hardt år jobbmessig. Har stått på og jobbet mye. Kjenner jeg er litt utmattet igrunn.

Faren ved å be om tilrettelegging når man bare jobber ekstra er jo at arbeidsgiver vil prioritere andre ekstrahjelper fremfor deg. Tenk på deg selv først og fremst. Nå kjenner jeg ikke din arbeidsgiver da, så vet jo ikke. Men det er min erfaring.. Vondt bekken så tidlig og tung jobb er ikke til å spøke med heller, huske at du skal fungere etter svangerskapet også.

Eg vet att de ikkje tillrettelegger extra vakterna dine. Da får de hellre in andra.
Ikkje lett å jobba på sykehjem så tung jobb visst du har redan bekkensmærter. Får du ikkje noet via nav viss du sykemelder deg tro??

først og fremst må du tenke på deg sjøl, ikkje vere så opptatt av jobben, den støtter deg nok dessverre ikkje i sånne situasjoner der du jobber ekstra vakter. eg ville ha sjukmeldt meg og tenkt at det er det beste for deg nå også senere når du tenker økonomisk i forhold til utbetalingene du får i permisjonen, å ikkje ha fast men nesten bare ekstra vakter er forferdelig dumt for den det gjelder når en kommer opp i sånne situasjoner der enn egentlig ikkje klarer å være i jobb uten tilrettelegging.
håper du finner en løsning som passer for deg :)

Takk for gode råd. Det er dårlig med tilrettelegging på arbeidsplassen dessverre. Det sa sjefen min. Nav ser på inntekta mi de 3 siste månedene, og da kommer jeg ganske bra ut når det gjelder sykepenger. Trur jeg kommer til å stresse meg ihjel hvis jeg skal begynne å jobbe nå. Være redd for at jeg ikke får nok vakter. Være redd for at jeg ikke klarer å jobbe så mye. Tror valget er ganske enkelt dessverre. Jeg føler jeg bare må gå sykemeldt ut hele svangerskapet for å komme best ut av det både for meg selv og økonomisk. :)

Med tung jobb blir nok ikke bekkenet ditt bedre utover nå heller. Sånn er det bare, kroppen sier i fra ;) Dagene blir nok lange, men det er verdt det. Ei venninne pressa seg for hardt i en sånn jobb, hun endte i rullestol frem til fødsel. Og jobben gir deg ingen klapp på skulderen for at du sliter deg ut heller.

Nei det er sant. Har ikke noe igjen ved å slite seg ut. Da jeg gikk gravid sist, endte jeg opp med krykker. Kan nesten se for meg hva jeg har i vente hvis jeg ikke roer ned. Er nok lurt å lytte til kroppen og heller gjøre det jeg får til. Blir helt sikkert kjedelig i lengden, men man er jo ikke gravid så ofte i livet heller, så det får jeg tåle :)

Back
Topp