Dilemma

lille_my

Blir kjent med forumet
Heisann.
Jeg har et lite dilemma. Jeg er 12+3 på vei i dag og føler meg i tipp topp form, noe jeg har gjort siden dag én. Var på tidlig ultralyd i uke 10 fordi jeg rett og slett ikke trodde på at det var noe der. Med der fikk vi se en sprell levende liten krabat. Vi skal på ny ultralyd igjen i uke 13, altså onsdag over påske. Jeg føler litt på den at jeg så gjerne har lyst å fortelle til venner og familie at jeg er gravid nå i påsken, men samtidig ønsker jeg å vente til etter ultralyden slik at vi vet at alt er bra med den lille inni der. Jeg er så redd for misdannelser og er usikker på om jeg vil beholde om det er noe galt med fosteret.
Grunnen til at jeg skal på tidlig ultralyd er egentlig av ren nysgjerrighet og fordi jeg bekymrer meg kanskje mer enn gjennomsnittet. Jeg har aldri mistet og det er første gang jeg er gravid.
Hva hadde dere gjort? Fortalt det eller ventet til etter ultralyden etter påske?

Du er mest sannsynligvis gravid hvis alt var på i uke 10, jeg hadde sikkert fortalt det, men det er jo din avgjørelse å ta.

Aldri om jeg hadde klart å vente Hehe :-p var dere på ul i uke 10 å alt vår bra så er det nok det enda ;-)

Det må jo være opp til deg selv hva du føler for å gjøre :) Selv hadde jeg fortalt det, har selv ei datter født med en misdannelse og vet at hvis jeg hadde fått vite det på en ultralyd hadde jeg syntes det var godt å ha støtte rundt meg i svangerskapet :)

Første graviditeten fortalte vi det til alle før vi hadde sett eller hørt noe(12uker):) nå fortalte vi det til familien før vi hadde sett eller hørt noe. Så jeg hadde ikke klart å dy meg:)

Sent from my iPhone using BV Forum

Vi tok abort pga misdannelser i uke 18, da visste jo alle det. Fikk jo ekstra mye støtte da og slapp å gå og late som ingenting, så hadde ikke nølt med å si det;)

Sent from my SM-T310 using BV Forum mobile app

Jeg ville fortalt, men jeg fortalte tidlig :) "Alle" visste vi prøvde og vi prøvde en stund. Så gleden sto i taket for alle mann når jeg hadde testa positivt. Nå er jeg 15 uker og katta er for lengst ute av sekken :)

-Taster fra appen-

Må nok bare gjøre det som føles rett for dere :) jeg fortalte det til min aller nærmeste venninne i uke 6/7, men vi ventet med å fortelle våre familier til i uke 14. Vi trengte bare litt tid for at det gikk opp for oss at vi faktisk ventet et barn :) Man sier det når man er klar tenker jeg :)

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app

Min beste venninne fikk vite i uke 8. Mine foreldre i uke 10 og mine søsken i går (uke 12). Foreldrene til samboeren min med søsken får vite det i morgen. Vi har bestemt oss for å holde tett til flere til etter ul i uke 13 etter påske. Føler ikke for å fortelle til flere før vi vet om alt er bra. Under en uke igjen så det skal vi klare. Krysser fingre og tær for at alt ser bra ut. Er nok først da jeg vil klare å glede meg skikkelig over dette. :) Klarer ikke slippe følelsene helt løs enda.

Og tusen takk for alle svar! Kjekt å kunne ha en slik plass hvor man kan dele tankene sine med andre. :)

Hei!
Jeg har det litt som deg med denne graviditeten, og jeg har heller ikke fortalt noe enda. Kun de som må vite noe, vet det :)
Du er veldig heldig, som får disse ultralydene om ikke du har valgt å ta det privat? Jeg får ikke en shiiit, og det er fryktelig frustrerende.
Lykke til på Ultralyd :)

Hei!
Jeg har det litt som deg med denne graviditeten, og jeg har heller ikke fortalt noe enda. Kun de som må vite noe, vet det :)
Du er veldig heldig, som får disse ultralydene om ikke du har valgt å ta det privat? Jeg får ikke en shiiit, og det er fryktelig frustrerende.
Lykke til på Ultralyd :)

Ultralydene har jeg bestilt privat så må nok betale for de, men jeg synes at det er så absolutt verdt pengene! Bare det å få den tryggheten gjør så mye med hele opplevelsen av å være gravid. Jeg hadde aldri klart å vente på å få vite hvor mange som er der og om det i det hele tatt er frisk helt til oul. Synes det et alt for lenge å gå dersom man kan få vite tidligere om det er noe galt. Selvfølgelig er det ting man aldri kan finne ut på ultralyd, men det må man bare godta. Man knytter jo seg til ungen mer og mer for hver dag.

Jeg er så ening med deg! Ikke minst viktig for tilknytningen sin del. Det kunne sikkert ha hjulpet mange gravide å få tidligere UL ( av ulike årsaker) :)

Back
Topp