Dilemma

Sol & Måne

Forelsket i forumet
Jeg er litt sær og vil ikke ha besøk på sykehuset når jeg er på barsel, bortsett fra mann og barn da selvfølgelig. Ser på de få dagene jeg skal være der som litt "min tid" for å slappe av og komme meg etter fødsel. Med de to jeg har fra før har ikke dette vært et problem, da jeg fikk min første på Island og mine foreldre bodde her i Norge og svigerforeldre ca 5 timer unna fødestedet med bil. Med andre var det svineinfluensaen som herjet så da var det kun far og søsken som kunne komme på besøk. Nå derimot er det jo besøkstid for besteforeldre har min mor funnet ut.. og jeg skjønner at hun er spent på å møte baby, det er vi jo alle sammen! Men hun kommer til å ha med seg mannen sin, og jeg er ikke helt komfortabel med det. Vi har aldri hatt noe spesielt godt forhold, han er snill mot barna mine, det er ikke det - men han er så rar og prater nesten ikke og jeg føler at hele greia bare blir en ubehagelig..
Veit ikke helt hvordan jeg skal få sagt det til henne, at hun kan komme en liten tur, men at jeg ikke vil ha han der, eller om jeg skal si at jeg ikke vil ha noe besøk i det heletatt eller om jeg bare skal bite tenna sammen og komme meg i gjennom et ukomfortabelt besøk som jeg egentlig ikke ønsker å få..vil jo helst ikke at første møte mellom baby og mormor skal føles ubehagelig for meg heller..
Ohh..at det skal være så vanskelig..
Noen synspunkter dere kan komme med som kan hjelpe meg i valget mitt? :)

Hadde bare sagt at jeg egentlig ville vente med besøk til du kom hjem, er vell ikke så mange dagene du skal ligge der? Evt hvis hun gjerne vil kan hun komme alene en liten tur. Syns ikke det er så rart:) trenger jo ikke si at du ikke vil ha han der.

Jente Mars 2009
Gutt Mars 2011
Gutt August 2013

Trur jeg hadde sagt rett som det er, du vil helst ikke ha besøk mens du er på barsel, at du vil komme deg etter fødsel.
Jeg har vært så "frekk" og sagt/skrevet til folk som vil komme på besøk (er hjemme, men likevel) at jeg vil ha ro den første uka ergo ingen besøk.. Kun de aller nærmeste har fått komme innom..

Si det som det er ;) at du vil være alene med familien, og det viktigste er å få besøk av barna og at mannen er der:) jeg hadde et kort besøk av mamma og samboeren, de kom å hentet storesøster og tok henne med seg hjem på overnatting til seg;) jeg syntes det var godt å tilbringe de to dagene alene/sammen med mann og barn, for det trengte jeg etter fødselen, og de j.... Etteriene gjorde ikke dagene så innmari enkle.. Nyt noen dager på barsel/hotell alene, spis godt og slapp av :)

Tror jeg hadde lagt meg på den, vil ha minst mulig besøk, er så sliten. Evnt får du mamma komme en liten tur aleine;) uten å nevne noe om mannen hennes.

Sent from my GT-I8190N using BV Forum mobile app

Jeg lurer faktisk på det samme selv, og ha sykehus tiden kun for oss selv. Blir sikkert nok besøk når vi kommer hjem:p

Si det som det er, at dere vil ha den tiden for dere selv for og bli kjent med det nye familiemedlemmet:)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Takk for svar :)
Ja jeg får vel bare hoppe i det og si det som det er, at jeg ikke ønsker besøk.
Det synes jeg du skal gjøre med god samvittighet! :D

Storebror 23.02.11
Lillesøster 31.07.13

Back
Topp