Dilemma.. :)

Aprilbaby2015

Glad i forumet
Juli13-jentene
Aprilbarna`15
Ville dere tenkt at det var risikabelt at mannen reiser bort en hel helg til utlandet 1 1/2 mnd før termin? Vi har ett sånn halvveis lite dilemma og er litt i tvil hva vi skal gjøre :)

Jeg har fått begge mine til termin så jeg ville ikke bekymret meg:)

En kan jo aldri vite når fødseleb starter. Eg hadde nok sett an situasjon: Om du har født tidligere, evt når fødte du ift termin. Om din mor hatt for tidlig fødsler. (Ikke at det har så veldig mye å si, min mor har født alle sine mange uker for tidlig, både eg og søsteren min fødte 4 dager før termin). Om mannen har mulighet å hive seg på eg fly om noe plutselig skulle oppstå, evt har du andre å ta med deg om han ikke rekker det.. hvordan er formen din nå og hvordan du tror formen din er da..

Eg selv kommer tilbå gi samboer "reiseforbud" den siste mnd evt lengre, men det er og mye fordi vi har ei på 3 år og eg har bekkenløsning, ser da at det kan bli litt problematisk å være alene en hel helg ;)

Jeg har ikke født før, så jeg aner jo ikke når det evt kan skje. :) Formen er veldig fin nå, er 27 + 6 nå. Jeg hadde sikkert ordnet andre til å bli med meg, men mannen vil ikke gå glipp av noe slikt for alt i verden og jeg vil heller ikke at han ikke er der når det skjer :/ Huff er vanskelig å avgjøre. :) Han hadde selvfølgelig gjort alt for å komme seg på ett fly, men det er ikke alltid det går fort nok.. :/

Jeg har ikke født før, så jeg aner jo ikke når det evt kan skje. :) Formen er veldig fin nå, er 27 + 6 nå. Jeg hadde sikkert ordnet andre til å bli med meg, men mannen vil ikke gå glipp av noe slikt for alt i verden og jeg vil heller ikke at han ikke er der når det skjer :/ Huff er vanskelig å avgjøre. :) Han hadde selvfølgelig gjort alt for å komme seg på ett fly, men det er ikke alltid det går fort nok.. :/
Det er jo en sjanger for at noe skjer. Var innom april der kom 34 av babyene før april;)

Jeg syns den er i grenseland for hva jeg hadde turt.... Ikke veldig stor sjanse for at du føder da, men det er klart det kan skje ting. Mannen min skal ikke på noe som er mer enn 1-2 timer unna nå framover mot fødsel, og har takket nei til et par spilleoppdrag langt unna i juni pga terminen (som er 3.7.). Jeg har sagt jeg ønsker ham relativt nært meg minst fra juni.

Kjenn på magefølelsene deres rundt det :-)

Mannen min stikker til sverige en måned før termin og eg tenker at sku fødselen komme akkurat då så gjør den det og eg går igjennom det aleine... Men tror ikkje det blir noen problemstilling :) tenker at det går veldig bra! :)

Takk for alle tips:) til syvende og sist må vi avgjøre, men hjelper å få innspill fra dere andre:)

Min samboer kommer hjem fra jobb (offshore) når det er 1mnd til termin. Med andre ord, han reiser på samme tidspunkt som du nevner, og er vekke i to uker. Fikk førstemann en måned før tiden, men er ikke bekymret for at han skal reise. I teorien kan babyen komme akkurat når den føler for det, uten at vi kan styre det. Så eg ville ikke ha bekymret meg for det. Heller ta det med godt mot og ikke tenk på det.
Sambo har utreisedato samme dag som termin. Er ikke snuppa kommet til da, er det helt uaktuelt at han får reise....

Back
Topp