Dilemma

SleepingBeauty

Elsker forumet
Sommerfuglene <3
Hallo April-jenter!!!! :-)
Vi har ønsket oss en liten spire til , og er/var veldig klare for å bli gravide nå og evt få en liten en på vårparten 2012... Vi er nå et lite dilemma, og må nok bestemme oss ganske raskt., det meste står og faller på meg; hva jeg orker..  Vi har planer om å bygge om og ut huset vårt, og er akurat ferdig med tegningene nå. Så neste steg er å søke kommunen, gå på anbud, og så igangsetteengang på vårparten.. Om/-utbyggingen ble så omfattende at det ser ut som om vi må flytte ut et par mnds tid i byggeprosessen.. I tillegg til dette vil samboeren min være svært opptatt med byggeprosjektet i fritiden sin, dvs at jeg må være mye alene.. Er derfor nå sånn i tvil hva jeg skal bestemme meg for..

grunner for at vi vil ha baby akurat nå:
1: Det blir da ca 3 år mellom våre 2 barn, noe jeg ser på som perfekt aldersforskjell
2: Våren må være en deilig tid å være nyfødt på, og man får også en deilig sommer sammen med begge barnene med helt fri fra jobb etc.
grunner for at vi vil bygge ut huset nå:
1: vi har kun 1 soverom utenom foreldresoverom, og vi har kun 1 lite bad, generelt sett lite hus -> behov for større plass når snuppa blir eldre og utvidelse av familien..

Ahr! Hva hadde du gjort!? Hadde du ventet med barnet!?

sniker fra januar 12

eg hadde hoppet i begge deler eg.. kan bli tungt og mye aleine, men det går seg til. 
alt går om en vil..
lykke til med avgjørelsen.. den kan nok ingen ta for dåke..

(me har 4 år mellom nr 1 og 2 og det syns eg er for stort mellomrom)

Takk for svar.. den siste trengte jeg! ;-) :-) For da er det liksom èn grunn til for at jeg velger å fortsette "prøvingen".. :-)

Men det er virkelig et vanskleig valg, for jeg kan jo ikke si at det er superfristende og bo borte , f.eks hos foreldre/svigerforeldre med en nyfødt etc....

Uff skal jeg være gledesdreper og si VENT...

Vi har akkurat bygd hus ,huset var halvferdig da vi flyttet inn og jeg var 3 mnd på vei. Det var en kjempetøff periode som jeg ikke unner en levende sjel og oppleve. Det er tøfft for alle parter. For mannen som må jobbe ræva av seg for å bli ferdig,for den gravide som er hormonell og mye ensom  og i tillegg bo på en byggeplass . I tillegg kan det gå ut over parforholdet.Dette er ting dere burde snakke nøye sammen om sånn at dere begge vet hva der går til.:)

Når det gjelder bygging vet jeg at det kan dra ut i det lange og det breie så selv om dere setter dere mål for når det hele er over kan jeg fortelle dere at dere burde legge til 4 mnd minst:)

Du sier at dere skal campe hos foreldre og svigerforeldre med en nyfødt....Det hadde ikke funket for oss -den første tiden er jo da man skal bli kjent og trenger ro..Men folk er forskjellige så det kan jo hende det er null stress for dere:):)

Meeen skal man sette seg ned å bestemme når det passer best å få barn blir det jo aldri:) Og veien blir jo til mens man går også og det løser seg alltid. Så om et par års tid kan det jo hende dere ser tilbake på denne få barn og bygge samtidig perioden og tenke: Glad vi gjorde det men aldri igjen:):)

Lykke til med valget:)

Jeg tror at hvis du er forberedt på å være en del alene, og setter klare regler på forhånd om hvor mye dine foreldre og svigerforeldrene skal involvere seg, og at dere får hjelp til utbyggingen og kanskje litt tapetsering og maling av foreldre og venner, så ser ikke jeg noe i veien for at dette skal gå bra.

Det spørs jo selvfølgelig litt på hvor godt forhold dere har til foreldrene dine og svigerforeldrene. Samboer og jeg bodde hos mine svigerforeldre 1 år mens vi bygget hus, og det var på godt og vondt (mest vondt for min del). Fordi hans foreldre er kritiserende og forhåndsdømmende overfor meg. Dette var før vi fikk barn sammen.

Jeg tror det kan være lust å spørre de forskjellige yrkesgruppene; tømrer, elektriker, rørlegger, blikkenslager, om hvor lang tid det deres del av bygningsarbeidet i beste og i
i værste fall kan ta. Da vet du hva du muligens har å forholde deg til.

Men jeg er enig med Angel78, hvis du skal planlegge når det er best å få barn, så passer det aldri. Så nå er like god tid som en annen... evt. kan du vente noen mnd og satse på at småen kommer med en gang dere er ferdig med husom-/utbyggingen.. emoticon

Takk for veldig mange gode svar og synspunkter.. Vi snakker sammen om dette, og vi må jo bli enige... men det er litt opp til meg, det er jo mor som og nyfødt som blir de "skadelidende" oppi dette... Det blir jo selvfølgelig tøft for samboer også, som får liten tid til babyen og meg (storesøster vil nok bare synes det er stas å få bo hos farmor eller mormor.. :-) ) men tror nok den største bøygen faller på meg... Jeg vet jo hvordan det var sist, deilig å være i sitt eget hus med ro og fred ... men men.. Er det ikke litt etter hva man innstiller deg på da?? Uff, nei jeg vet sannelig ikke...

Jo vet du hva ..det er utrolig hvor langt man kommer med en god innstilling:)

Angel78 skrev:

Enig i d.....  

Angel78 skrev:

Signerer denne! :)

Back
Topp