Dilemma!!! Trenger råd, synspunkter osv asap...

lillepolly

Glad i forumet
Januarlykke 2019
Trenger litt hjelp her. Situasjonen min er slik at vi har akkurat flyttet til et lite sted der kjæresten min kommer fra. Han har jobb her, men jeg ordnet meg ikke noen jobb før vi flytta 1. juni fordi jeg ville vente til vi kom hit. Nå har jeg vært litt rundt til de få plassene som det er mulighet for å jobbe og kun fått tilbud på et sykehjem/hjemmesykepleien noe som jeg overhodet ikke har lyst til. Jeg er utdannet sykepleier så jeg passer perfekt inn der for dem, men jeg hadde bestemt meg på forhånd at jeg IKKE skulle ende opp med å jobbe der. Jeg har kuttet ut det yrket for noen år siden og er snart ferdigutdannet økonom. Jeg har aldri trivdes spesielt godt med å være sykepleier tidligere. Vi har bodd her en måned nå og for å være ærlig så er det litt ensomt. Kjæresten min jobber kjempemasse og jeg sitter mye hjemme alene. Ingen av venninnene mine bor her og jeg synes det er litt vanskelig å ta kontakt med folk jeg bare kjenner litt. Vet jeg må bli bedre på det da... Så jeg kunne hatt godt av en liten jobb og være litt sosial. 

Så til mitt dilemma: Skal jeg pine meg gjennom en jobb jeg gruer meg til før jeg har begynt bare for å tjene rundt 20.000,- (jeg skal jobbe ca 50% i 2 mnd om jeg takker ja), eller skal jeg bare ta meg fri i sommer? Jeg har nok penger oppspart til å ikke jobbe og vi har ingen boutgifter så jobben er i tilfelle for å være sosial og for å ha noe å gjøre et par dager i uka...

Hadde satt stor pris på hva dere synes. Jeg heller mot å la være å jobbe da... Men synes det er litt rart å gå rundt å sulle en hel sommer... Ikke vant til det :p 

Jeg hadde tatt meg fri og sulla i sommer, som du sier! Ingen tvil;)

Det går sikkert an å bli kjent med mennesker på andre måter også tenker jeg, om man er kreativ:)

20 000 utbetalt for 50% er jo mye da... men om du har penger til å la være så kan du jo heller ha sommerferie. søk på andre jobber i mens og gjør en innsats for å være sosial. du måtte uansett gjort en innsats på nye jobben for å bli sosial på fritiden også?

Jeg hadde absolutt tatt fri. Og hvis mannen din er fra dette stedet skulle enn tro han hadde venner som du kunne bli kjent med... God ferie:)

Jeg tror jeg ville tatt jobben. Skulle jeg gått hjemme hele sommeren UTEN noe særlig nettverk hadde jeg blitt helt gal..
Hadde forhørt meg hvilken aldersgruppe de ansatte der var i. Er det noen der rundt din egen alder er det jo en ypperlig mulighet til å bli kjent og kanskje få noen nye venner/venninner 

Takk for svar! Jeg kjenner noen her. Og snart flytter det ei jeg kjenner hit. I tillegg kommer det mange vi kjenner hit i sommer på ferie da. Så skal nok kunne være litt mer sosial ;) Kjæresten min jobber hele tiden omtrent så om jeg skal møte noen sammen med han så må jeg være med på jobben. Jeg er det av og til da, høres kanskje rart ut, men jeg hjelper han med diverse i firmaet han driver. Men der jobber det bare gutter. 20000 50% er lønn for 2 mnd så er ikke spesielt mye siden jeg er sykepleier. Eller?

lillepolly skrev:
Takk for svar! Jeg kjenner noen her. Og snart flytter det ei jeg kjenner hit. I tillegg kommer det mange vi kjenner hit i sommer på ferie da. Så skal nok kunne være litt mer sosial ;) Kjæresten min jobber hele tiden omtrent så om jeg skal møte noen sammen med han så må jeg være med på jobben. Jeg er det av og til da, høres kanskje rart ut, men jeg hjelper han med diverse i firmaet han driver. Men der jobber det bare gutter. 20000 50% er lønn for 2 mnd så er ikke spesielt mye siden jeg er sykepleier. Eller?

Trur dei tenkte at du fekk 20 000 i mnd, av å jobbe 50% i to mnd.. Det blir 40 000 på to mnd om du skjønner;)

eg veit forresten ikkje kva eg ville ha gjort, men å jobbe er ein super løsning for å bli kjent med folka som bur der. Kan du ikkje be han om å avtale noko med ein av kompisane sine som har dame då? :)

sorciere_ skrev:

lillepolly skrev:

Trur dei tenkte at du fekk 20 000 i mnd, av å jobbe 50% i to mnd.. Det blir 40 000 på to mnd om du skjønner;)

eg veit forresten ikkje kva eg ville ha gjort, men å jobbe er ein super løsning for å bli kjent med folka som bur der. Kan du ikkje be han om å avtale noko med ein av kompisane sine som har dame då? :)

Ja tenkte at de måtte tenke 20000 i mnd ja... Hehe... Det er jo mye. Å jobbe er veldig bra for å bli kjent med folk ja, men jeg hadde sett for meg å få tilbud hos noen jeg ønsket å jobbe for. Grunnen til at jeg fikk tilbud her er fordi det ble sendt ut en fellesmail fra en næringshage som jeg var i kontakt med. Så hadde nok takket ja om det var en jobb jeg hadde søkt på selv liksom. Vi kjenner et vennepar som bor her, men de har akkurat fått baby så vil ikke mase for mye på dem. Og så flytter det ei hit om 1 mnd som er sammen med en kompis av kjæresten min så vi kommer til å ha en del kontakt. Ellers er alle her single såvidt jeg vet. Men får håpe vi kan få kontakt med andre par her som vi ikke kjenner enda da :) Ordner seg sikkert på den sosiale fronten. Er vel mest jeg som har gravd meg ned i et svart hull for tia :p Synes litt synn på meg selv og er litt hormonell og gravid! Hehe... Hjelper værtfall å lufte seg her på babyverden ;)

Jeg var hjemme en hel sommer og jeg kjeda vannet av meg. aldri mer!!! :)

jeg skal være hjemme hele sommer jeg, og har vært hjemme stort sett hele det siste halve året også :P

Er litt sosial da, siden jeg har blitt kjent med noen her inne - men gjennom jobben er det lite sosialt.. jeg er innom med kake av og til, men de glemte til og med å invitere meg på sommerfesten - så jeg føler ikke akkurat at det er plassen å få venner på :P

JEG hadde blitt hjemme og kost meg.. :)

Hadde uten tvil vært hjemme om jeg hadde muligheten økonomisk..

Som du skriver så kommer det i sommer folk du kjenner, og da har du noe å gjøre.. :)

Jeg hadde nok tatt jobben, for om det dukker opp noe annet senere har du liksom vært i arbeid med en gang du kom til et nytt sted. Det gir et bedre inntrykk :)

I tillegg kommer du til å bli kjent med mange nye folk, så det blir lettere å komme seg inn i den nye bygda :) Det var jo også greit betalt da :)

50 % er jo lite da, så jeg hadde helt klart tatt jobben.
Synes det er kjedelig å gå hjemme...
Men hadde jeg vært deg, så hadde jeg gjort det jeg hadde mest lyst til, ikke det som er mest fornuftig:P

Jeg skal ringe de idag og takke nei til tilbudet. Jeg vil heller vente og se om jeg får et annet tilbud et annet sted. Hvis ikke så skal jeg hjelpe kjæresten min i firmaet hans litt mer. Skal nok ha noe å finne på. Har vel funnet ut at jeg ikke vil ta den jobben jeg hadde minst lyst på i hele bygda. Tusen takk for svar folkens. Har hjulpet veldig å høre andres synspunkter!!!

Forstår godt hva du mener.
Vi flyttet til bygda, ingen av oss er herifra så vi kommer til å flytte til sensommeren.
Om jeg var deg hadde jeg tatt på meg 50% for å komme i kontakt med de rundt meg.

Back
Topp