Dilemma- rygg eller mage???

Towie1986

Blir kjent med forumet
Har ei på 6 uker som har fryktelig vondt i ryggen og vi går til manuell terapaut for hjelp.
Problemet er at hun siden hun ble født har skreket MYE og sover LITE. Med lite mener jeg totalt 3-4 timer fra morgen til kveld og 4 timer på natten. Grunnen til dette er oga vondt. Men hun sover bra på magen... Spørsmålet er: skal jeg la henne sove på magen på natten oxo? Hvis ikke må hun sove på brystet mitt på sofaen og da blir det lite søvn på oss begge. Jeg er så sliten nå og vet ikke lenger hva jeg skal gjøre...ImageUploadedByBV Forum1380303064.802317.jpg

Jeg skal ikke være den som råder deg til noe her- du må selv kjenne på hva du er komfortabel med. Men jeg kan fortelle deg om vår erfaring:

Eldste her hadde kraftige låsninger, gikk til kiropraktor som spedbarn og fysioterapi første året. Han sov kun på brystet mitt til han var 7 uker og vi fikk følgende beskjed av kiropraktor: å legge denne gutten på rygg er barnemishandlig. Vi gikk hjem og leste forskning på magesoving og ble ganske beroliget. Gikk så til barnelegen på HS og fikk velsignelse der også. Etter det sov han på mage. Uten sengekant (for å sikre maksimal lufttilgang), ingen kosedyr etc. Mellomste var ekstremgulper og når han lå på ryggen, sto spruten i taket hver gang, og ble han liggende, bare rant det. Vi fikk beskjed på barnepol når han var til utredning at vi ikke måtte finne på å legge ham på rygg.

Nå ligger tulla på sida. Ho gulper minst like mye som broren, men jeg synes hun gulper mindre på sida enn magen, og når hun er i dyp søvn er det ikke alltid hun gulper på rygg (og da gråter hun alltid først så jeg kan snu henne), så ofte dytter jeg henne over på rygg da.

Jeg føler meg komfortabel med dette, men om noe skulle skje er det du som må leve med det, så jeg anbefaler deg å lese litt, gjerne snakk med fagpersoner og ta det valget du kan leve med.

Hvis du bor i Oslo eller nærhet av Oslo, gå til manuellterapauten på balderklinikken. Min første slet med 3 kraftige låsninger i ryggen, hadde masse vondt og skrek hele tiden.. Vi gikk til mange forskjellige behandlere, og ingenting virket før vi kom til balderklinikken da baby var 6 mnd. Da fikk han EN behandling, og han ble en ny baby uten smerter og skriking

Back
Topp