Dilemma :P

Rose88

Betatt av forumet
Hei. Har et lite «dilemma» fordi jeg klarer ikke å bestemme meg :p Har ei som blir 1.5 år på julaften. Hun er veldig opptatt av lenestolene hos mormor og farmor så vi tenkte hun skulle få egen stol til jul. Men jeg står mellom 2 stk som er veldig forskjellige. Noen som kan anbefale den ene eller den andre?

poaeng-barnestol-bjorkefiner-almas-beige__0737531_PE653596_S5.JPG
7MYX2111-V1-2254_1.jpeg
 
Vi har den øverste til alle 3. Ulempen med den er at om de står oppreist og lener seg på ryggen så kan den velte. Men har som sagt 3 av den og 4 barn som har brukt den( ett dagmamma barn) og er kun min nr 2 som har klart å velte den. Må legge til at han klarer de utroligste ting. Han klarte å sette seg fast i den stolen, han trudde visst at han var en slange som kunne åle seg mellom alle stengene. Hehe.
 
Vi har den øverste til alle 3. Ulempen med den er at om de står oppreist og lener seg på ryggen så kan den velte. Men har som sagt 3 av den og 4 barn som har brukt den( ett dagmamma barn) og er kun min nr 2 som har klart å velte den. Må legge til at han klarer de utroligste ting. Han klarte å sette seg fast i den stolen, han trudde visst at han var en slange som kunne åle seg mellom alle stengene. Hehe.
Nå måtte jeg le litt når jeg leste det om slange.. Hehe.. Grunnen til at jeg er litt usikker er fordi den fra Ikea tar større plass, og den andre er penere. Men samtidig så er kanskje den fra Ikea mer en kosestol hvor hun kan slenge beina oppi også, det føler jeg blir vanskelig med den andre.
 
Nå måtte jeg le litt når jeg leste det om slange.. Hehe.. Grunnen til at jeg er litt usikker er fordi den fra Ikea tar større plass, og den andre er penere. Men samtidig så er kanskje den fra Ikea mer en kosestol hvor hun kan slenge beina oppi også, det føler jeg blir vanskelig med den andre.

Har sett mange som har sydd eget trekk til den ikea stolen, da er jo mulighetene mange for å få den slik at den passer bedre inn med resten stua :)
 
Vi har den nederste, og er så fornøyd med den at vi skal kjøpe en til lillebror i huset når han blir litt større.

Vet ikke hvordan den er ifh til den andre da, men vi er fornøyde iallefall. Er i bruk omtrent hver eneste dag av han på 2,5. :)
 
Nå måtte jeg le litt når jeg leste det om slange.. Hehe.. Grunnen til at jeg er litt usikker er fordi den fra Ikea tar større plass, og den andre er penere. Men samtidig så er kanskje den fra Ikea mer en kosestol hvor hun kan slenge beina oppi også, det føler jeg blir vanskelig med den andre.
Den fra IKEA varer veldig lenge da. 7 åringen sitter fortsatt i stolen. Hu er 124 cm. Barna her er 7, 4,5 og 14 mnd. De alle 3 bruker stolene
 
Ingen av de. Ville valgt en i skinn som er lett å vaske av. Den fra IKEA har en stygg tendens til å tippe forover når ungene skal sitte seg i de eller gå ut av når de er små. Har hatt den selv. Den andre du har der ser ut som et bareritt å vaske, men designet er jo bra :)
 
Hei. Har et lite «dilemma» fordi jeg klarer ikke å bestemme meg :p Har ei som blir 1.5 år på julaften. Hun er veldig opptatt av lenestolene hos mormor og farmor så vi tenkte hun skulle få egen stol til jul. Men jeg står mellom 2 stk som er veldig forskjellige. Noen som kan anbefale den ene eller den andre?

poaeng-barnestol-bjorkefiner-almas-beige__0737531_PE653596_S5.JPG
7MYX2111-V1-2254_1.jpeg
Vil generelt anbefale deg en stol du kan få vasket trekket på :) vi kan ikke d på våre- veldig veldig veldig upraktisk altså med små barn i hus når det er stoffstoler :) men den øverste er dette en mulighet med veit jeg, usikker på nr 2.
 
Har den øverste. Okey stol, men vi har også merket at den lett tipper fremover når beina på barnet ikke er så lange. Hvis ungen da sitter på kanten og skal sette beina i gulvet, så tipper den :shy:
Men nå når ungene er blitt større, så er den veldig god å ha :happy: kommer til å kjøpe en til når vi flytter inn i nyhuset, slik at de har hver sin :) en tar bare av det beige trekket og hiver i maskinen når det trengs å vaske :)
 
Har nederste hjemme og øverste hos besteforeldre. Synes nederste er best når de er små og øverste når de blir større både ift sittekomfort og det med at Ikea sin kan tippe
 
Takk for tips. Vi endte på den nederste, så får hun heller få den andre når hun blir større :)
 
Back
Topp