Dilemma: hvem sitter forran?

Muskatt

Langtidsbruker men ingen fanatiker :-)
Et lite dilemma i natten som jeg må lufte med dere:

I helgen skal mannen og jeg på ei familiehytte for å gjøre litt arbeid på den. Det er 4-5 timer å kjøre og vi er flere som skal utføre jobben.

Nå har svigerfar bestemt at han like greit skal sitte på med oss. Ingen vits å kjøre mange halvtomme biler heller.

Spørsmålet blir bare: må han sitte forran da?

Jeg liker ikke å sitte bak i biler. Jeg føler meg utestengt der. Og så lenge Svigers har kjørt et sted og vi har fått haik har det jo vært en selvfølge at vi sitter bak. Men må jeg også gi opp plassen forran på denne turen? Når det er min (og mannen og banken) sin bil?

Hva er kotymen for slik, og hvorfor?

Jeg vet ikke helt hvorfor. Men de gangene vi var i slike situasjoner satte jeg meg bestandig bak.....

He he, men jeg syns liksom ikke det er helt riktig.
Hvorfor skal jeg gi opp den plassen bare fordi han har invitert seg til å sitte på hos oss?

Ser ikke du har skrevet noen plass at han har bedt om å sitte foran?

Er vel bare å sette deg foran, ville jeg gjort med mindre han hadde kommet med noen god grunn for at han skal sitte der :P

Det er vel bare å sette seg foran, vel? Dersom han føler at han må sitte foran for en grunn sier han det sikkert.

Jeg liker meg best framme, men i slike situasjoner gir jeg som regel bort plassen. Jeg sitter jo framme resten av året, liksom... :P

Med mindre det er min gamle bestemor på over 80 så sitter jeg oftest foran i min egen bil. Med mindre det er gode grunner for noe annet :)

Jeg sitter foran. Men jeg blir fortsatt skikkelig bilsyk. Så hater å sitte på med noen, for da må jeg sitte bak.

Altså så lenge han har grei plass bak så er det vel naturlig at du og mannen sitter foran tenker jeg...Men er han 1.95 høy så hadde jeg nok ofret plassen for hans del;)

Vi har såpass komfertabel bil både foran og bak, så her må alle 'gjester' sitte bak.
Med mindre det er plass foran.
Har hatt både svigermor, svigerfar og mormor i baksetet.
Jeg satte meg selv bak en gang til fordel for mormor, men det var pga andre årsaker (krangel i baksetet).

Et lite dilemma i natten som jeg må lufte med dere:

I helgen skal mannen og jeg på ei familiehytte for å gjøre litt arbeid på den. Det er 4-5 timer å kjøre og vi er flere som skal utføre jobben.

Nå har svigerfar bestemt at han like greit skal sitte på med oss. Ingen vits å kjøre mange halvtomme biler heller.

Spørsmålet blir bare: må han sitte forran da?

Jeg liker ikke å sitte bak i biler. Jeg føler meg utestengt der. Og så lenge Svigers har kjørt et sted og vi har fått haik har det jo vært en selvfølge at vi sitter bak. Men må jeg også gi opp plassen forran på denne turen? Når det er min (og mannen og banken) sin bil?

Hva er kotymen for slik, og hvorfor?

Aldri har jeg vært med om folk som tilbyr plassen foran i egen bil, ikke en gang høygravid i liten bil.
Du kan nok fint beholde plassen din.

Jeg sitter foran, jeg bryr meg lite når svigerfar sitter på. Skal jeg sitte bak, risikerer de en veldig bilsyk meg ganske kjapt. Så jeg MÅ faktisk sitte foran ;),

Back
Topp