Dilemma, hva ville du gjort?

Babydream2022

Elsker forumet
❤️ Augustlykke 2020 ❤️
Påskeliljene 2022 ❤️
Septemberskattene 2023
Det er tidlig i svangerskapet, og jeg har kun fortalt kontordama om graviditeten. Kjenner jeg gruer meg til å fortelle sjefen det. Men dilemma er, jeg jobber i bygg og anlegg, og er inn og ut av industrien flere ganger i uka pga oppfølging av prosjekter. Der utsettes jeg da for svevestøv, koksstøv, det er i tillegg CO-gass (hvis uhellet skulle være ute og det blir lekkasje), gravide skal jo ikke utsettes for dette. Sjefen er mann og har lite forståelse for hva kvinnekroppen går gjennom, samt dette med graviditet, hans utsagn «vi mannfolk er bare med på moroa vi» jeg går også inn under kategorien risikosvangerskap pga flere MA og familiehistorikk.
Jeg er så usikker på hva jeg skal gjøre, for vet at han kommer til å kreve at jeg følger opp og befaret prosjektene unz om jeg egentlig ikke burde det.

Hva ville dere gjort?

Sniker fra august - om arbeidsgiver ikke kan eller vil tilrettelegge, og foster/baby utsettes for risiko, ville jeg bedt jordmor søke om svangerskapspenger :)

Sniker fra august - om arbeidsgiver ikke kan eller vil tilrettelegge, og foster/baby utsettes for risiko, ville jeg bedt jordmor søke om svangerskapspenger :)
Da trur jeg kanskje jeg skal ta en prat med lege/jordmor

Back
Topp