Dilemma, hva hadde du gjort?

Live2Learn

Elsker forumet
Jeg søkte på jobb som ringevikar i bhg.. 

Gikk 30 min så ringte mobilen og jeg skal på intervju allerede imorgen! (hohoho)

Jeg er 10 uker på vei..

Hadde du sagt noe?? 

Jeg syns jo det er tidlig ennå.. Ting kan skje! :/ men.. liker ikke å føre de bak lyset eller.. selvom jeg egentlig ikke gjør det! hehe

Hadde ikke sagt noe nei...

Om du får jobben så får du heller senere dra den om at du var så kort på vei at det kunne gå alle veier og du ville ikke forspille en så god sjanse.

Ikke si noe. De har ikke rett på å få vite det så tidlig uansett. Du visste det kanskje ikke selv engang? ;) Den er fin å ta om du får jobben :D

Ja, det er sant! :) Jeg er jo ikke tynneste flisen i vedstabelen så! :D 

Iiiiiik! =) Gleder meg! :) 

Vært hjemmeværende i mer eller mindre 4 år nå, så håper jeg får noe! :) 

Jeg hadde ikke sagt noe.. så hadde jeg heller "spillt" lettere sjokka over at du plutselig fant ut du var gravid 

Når det er ringevikar hadde jeg ikke sakt noe enda!!:)

Drømmeren skrev:
Jeg hadde ikke sagt noe.. så hadde jeg heller "spillt" lettere sjokka over at du plutselig fant ut du var gravid 

Drømmeren skrev:

Etter det jeg har forstått så har de ikke lov å velge deg bort pga graviditet, så du har uansett retten på din side om du velger å si ifra eller ikke. Og om det er slik så trenger du strengt tatt ikke si noe, og det uten å ha dårlig samvittighet. 

Sigridhsh skrev:
Etter det jeg har forstått så har de ikke lov å velge deg bort pga graviditet, så du har uansett retten på din side om du velger å si ifra eller ikke. Og om det er slik så trenger du strengt tatt ikke si noe, og det uten å ha dårlig samvittighet. 

Men de fleste arb.givere sier nok at du ikke fikk jobben pga noe annet, eks erfaring, utdanning ol. og det er vanskelig å bevise.

Jeg hadde holdt kjeft, og fikk jeg jobben, sagt ifra "i lettere sjokk og uvisshet" når magen begynte å trenge seg på og ikke gikk ann å gjemme ;)

Lykke til! :)

Jeg har mistet to jobber på grunn av svangerskap, så jeg hadde definitivt ikke sagt noe. Ikke tenk på det som å føre dem bak lyset. Tenk på det som at du ikke frister dem til å diskriminere deg på grunn av svangerskapet. Du sier ingenting, og arbeidsgiver slipper å gjøre noe ulovlig. ;)

Tweak skrev:
Hadde ikke sagt noe nei...

Om du får jobben så får du heller senere dra den om at du var så kort på vei at det kunne gå alle veier og du ville ikke forspille en så god sjanse.

Enig, lykke til på intervju :-)

Back
Topp