• Forumet vil være nede på grunn av nødvendig vedlikehold februar 11. juli kl. 00:00 til kl. 02:30.

Dilemma, hjelp?

Fluesopp

Forelsket i forumet
Marsboerne
Hei :-) jeg sliter skikkelig med å bestemme meg. Jeg har to alternativer:

1. Tidlig ul i uke 12. De er spesialister i gynekologi. dette blir da 2 uker etter sist ultralyd! Og de har også bedre ultralyd apperat. Drar jeg hit kan ikke barnefar bli med fordi det ikke passer med jobben.

2. Ul i uke 14 hos jordmor som jobber på sykehuset ellers, med andre ord ikke like utdannet som de på den andre. Da får vi mulighet til å kanskje se i 3d og får med minnebrikke med bilder. Denne er samme dag som svangerskapskontroll, så barnefar får blitt med. De har ikke like bra utstyr.

Hva ville dere valgt? Sliter med å bestemme meg!

Hei :-) jeg sliter skikkelig med å bestemme meg. Jeg har to alternativer:

1. Tidlig ul i uke 12. De er spesialister i gynekologi. dette blir da 2 uker etter sist ultralyd! Og de har også bedre ultralyd apperat. Drar jeg hit kan ikke barnefar bli med fordi det ikke passer med jobben.

2. Ul i uke 14 hos jordmor som jobber på sykehuset ellers, med andre ord ikke like utdannet som de på den andre. Da får vi mulighet til å kanskje se i 3d og får med minnebrikke med bilder. Denne er samme dag som svangerskapskontroll, så barnefar får blitt med. De har ikke like bra utstyr.

Hva ville dere valgt? Sliter med å bestemme meg!
Jeg ville ha valgt nr 2 :) men det er fordi jeg vil dele mest mulig jeg kan med min samboeren under svangerskapet :) også er det jo bonus at du får sett bildene i 3D, og minnepennen!:)

Nr 2 her også:)

Trolljente født 13.10.2011
Lillebror/søster ventes 26.03.2014

Ville valgt nr 1 da spesialistan lettere kan fortelle om alt e bra med fosteret. Så ville æ nok sikkert bestilt 3d ul rundt uke 28 så sambo kunne vært m:)

Ville valgt nr 1 da spesialistan lettere kan fortelle om alt e bra med fosteret. Så ville æ nok sikkert bestilt 3d ul rundt uke 28 så sambo kunne vært m:)
enig her ja..nr 1

Enig her jeg også! Jeg tror ikke at 3d i uke 14 er så veldig givende, egentlig...

Alternativ 2 ja, uten tvil :)

Jeg synes det er viktig at far skal få mulighet til å være med når det lar seg gjøre

Alternativ 2

hei, du kunne spurt sambo hva han mener! men spesialister i gyn, trenger ikkje være spesialister i sv.ul. husk på det!

Leste nettopp på siden til alternativ 2. De jobber på St. Olavs Hospital med ultralydundersøkelser av gravide. De har alle fostermedisin som spesialområde og lang erfaring innen svangerskaps- og fødselsomsorg. Kanskje bedre med nr 2?

Tror nok jeg ville valgt alt 2. Hvis noe mot formodning skulle være galt er det veldig greit å ha med samboeren din, i tillegg er nok jordmoren såpass flink at hun ser om noe er galt, og dermed evt sender deg videre. Også er det jo veldig fint å dele opplevelsen med barnefaren :)

Jeg hadde valgt nr 1. Mest fordi jeg ikke hadde klart å vente lenger, ingen sjans at bf kan trikse til så han kan være med?

Ville gått for nr 1 :)

Back
Topp