Dilemma - fortelle sjefen at jeg er gravid?

skapbergenser

Forelsket i forumet
Jeg jobber som fysioterapeut, og som nyutdannet er det veldig vanskelig å få jobb. I morgen skal jeg prate med sjefen om å fortsette mitt nåværende vikariat ut juni (det vikariatet jeg går i nå går ut til påske). Etter juni har jeg ikke jobb. Så er spørsmålet - skal jeg fortelle sjefen at jeg er gravid? Jeg tenker da at det kan bli to utfall:

1. Sjefen (som er en kvinne) ønsker "å hjelpe" meg og vil gjøre det hun kan for å finne en stilling til meg etter juni. (Garantert ikke aktuelt på avdelingen jeg er nå, det har jeg fått vite, men kanskje en annen avd?)

2. Sjefen vil ikke ha en gravid arbeidstaker (risiko for sykemelding etc.), så da minsker jeg sjangsene for å få videre vikariat etter juni. 

(Ingen stillingen er utlyst og jeg har ikke fast jobb, så hun kan med rette la vær å tilby videre vikariat)

Har forresten kun jobbet her noen mnd. 

Hva hadde dere gjort? Det er vanskelig å gå i uvisse og ikke vite om man har jobb (mtp. opptjent rettigheter til penger i permisjonstiden), samtidig er jeg redd for at det å være ærlig kan minke sjangsene mine...

ville ikke fortalt noe før du var sikret ut juni ... :) Du vet aldri hvordan svangerskapet utvikler seg.. Du kan ende opp på svangerskapspenger, sykemeldt.. man vet aldri..

Best å ta til seg alt man kan mens man er kort på vei! =) 

Realistisk sett, så kan du jo og miste (håper jo såklart ikke det) men man har ingen garantier.. 

Sist graviditet sa jeg ikke noe i det hele tatt til verken sjef eller kollegaer ( eller noen andre for den saks skyld). Sa vel til sjefen da jeg var ca 20 uker på vei, tenker å gjøre det samme denne gangen. Ikke si noe ennå.

Sist graviditet sa jeg ikke noe i det hele tatt til verken sjef eller kollegaer ( eller noen andre for den saks skyld). Sa vel til sjefen da jeg var ca 20 uker på vei, tenker å gjøre det samme denne gangen. Ikke si noe ennå.