Dilemma: fortelle eller ikke?

Momme

Elsker forumet
❤Januarlykke 2022❤
Junibollene 2023
Jeg/vi står nå ovenfor et dilemma. Farfaren til samboeren min, som vi er veldig glade i og har et nært forhold til, er gammel og syk. Så syk at vi er redd for at han kan falle fra innen kort tid. Det er jo selvfølgelig vanskelig for oss å forutse hvor lenge han har igjen, om det er 2 dager eller 1 år. Han er nokså klar i toppen, men har svært lite livsglede og livsgnist igjen. Han har flere ganger gitt uttrykk for at han håper at samboeren min og jeg vil føre slekten videre, og at han får oldebarn. Idag har han bursdag, og vi er innstilt på at dette blir hans siste.

Jeg er bare 4+2 uker på vei, og vi har foreløpig kun fortalt mammaen min om graviditeten. Både samboeren min og jeg ønsker i utgangspunktet å vente en stund med å annonsere denne nyheten, og helst til uke 12. Problemet er bare at vi hadde blitt så forferdelig lei oss dersom farfaren til samboeren min skulle gå bort før vi får fortalt det - vi vet hvor mye det ville betydd for han.. Dersom vi forteller han det er vi veldig usikre på om han klarer å holde på hemmeligheten. Vi antar at nyheten fort kan bli spredd til eventuelle besøkende..

Så, hva ville dere gjort hvis dere var i våre sko? Fortalt det og gjort en gammel syk mann veldig glad, men risikert at nyheten ble spredd til omverdenen i et tidlig (usikkert) stadie ELLER ventet til uke 12 med å fortelle, og risikere at han faller fra i mellomtiden uten å få vite at vi skal ha barn?

Hmm.. Skjønner godt det er vanskelig å bestemme seg.. Jeg tror jeg ville fortalt det! Å samtidig sakt at vi gjerne ønsker å holde det hemmelig å selv fortelle det til resten av slekta :)
Så ville jeg krysset fingre å tær for at han klarte å holde tett :) (det er jo ikke det verste som kan skje at han forteller det, nyheten skal jo frem uansett... Mn skjønner at dere vil fortelle det selv etter disse usikre 12 ukene er over :)

Lykke til uansett hva dere velger ❤️

Jeg ville nok også fortalt det. For jeg tror nok jeg hadde syns det var verre at han gikk bort uten at han visste det, enn at flere fikk vite om det. Det virker jo som om det hadde betydd veldig mye for han!
Lykke til :)

Jeg hadde fortalt. Men har heller aldri holde vårt graviditeter hemmelig lenge, om d hadde gått galt så ville jeg nok involvert de nærmeste uansett

Jeg skjønner ikke hvorfor man skal holde graviditeter hemmelig. Jeg var gravid i vår og mistet - syntes bare det var fint at folk visste om det. Jeg ville helt klart fortalt det! :)

Back
Topp