Dilemma for min venninne

j02j06g09g13

Elsker forumet
Jeg har ei venninne som er alene med sitt barn på 3år. Hu leier en leilighet og bor alene med sin sønn.
Hun har til nå motatt OS, hu sluttet på skolen i fjor sommer og har siden den gang stått som jobbsøker. Hu har ingen arbeidserfaring fra tidligere og har ikke fått jobb. Hu har søkt på alt fra mc donalds til barnehage.
hun fikk utvida os fra navn til og med juni og da er det full stopp.
Hun var på et intervju i dag og der kan hu kanskje få 50% jobb, men dette holder jo ikke til mat og leie osv. Men hun vil jo så gjerne ha jobben også for hun VIL jobbe og hu vil også da få erfaring og sette på sin CV.

Men vil hu ikke få noen som helst økonomisk hjelp av noen instanser av noe slag?
Hva gjør hu da?

Huff for en vanskelig situasjon... Jeg har desverre ingenting å komme medher, men håper det ordner seg for venninna di

Samme greia her. Mista OS for gutten på 3 og må nå klare meg på bidrag fra BF (når han betaler) og barnetrygd ...

LATTERLIG KRISE HER!!!
emoticon

Søker sosialstønad nå, men ingen respons fra nav enda .... 

Valpolicella skrev:
Kjedelig situasjon. Jeg ville råda henne til å ta den 50% jobben og så søkt videre. Det er antagelig bare positivt at man viser at man har arbeidsevne, og hun kan bruke den 50% jobben som referanse for en evt ny/ekstra jobb. Vil anta at hun lettere får jobb nr 2.

Kan jeg spørre hvorfor hun slutta på skolen? Hadde hun fortsatt hadde hun fått os i opptil to år ekstra.

faget ble for tungt for hun. Hun ønsket og starte på en litt "enklere" linje nå, men fått beskjed om at hu ikke kommer til og få utvida uansett. at det er for sent. Men jeg trudde hu hadde krav på det. :S

Valpolicella skrev:
Kjedelig situasjon. Jeg ville råda henne til å ta den 50% jobben og så søkt videre. Det er antagelig bare positivt at man viser at man har arbeidsevne, og hun kan bruke den 50% jobben som referanse for en evt ny/ekstra jobb. Vil anta at hun lettere får jobb nr 2.

Kan jeg spørre hvorfor hun slutta på skolen? Hadde hun fortsatt hadde hun fått os i opptil to år ekstra.

Lurer jeg å på.

j02j06g09 skrev:

Valpolicella skrev:

faget ble for tungt for hun. Hun ønsket og starte på en litt "enklere" linje nå, men fått beskjed om at hu ikke kommer til og få utvida uansett. at det er for sent. Men jeg trudde hu hadde krav på det. :S

Kunne hun ikke tatt en annen utdannelse da?

DenicaD skrev:

j02j06g09 skrev:

Valpolicella skrev:

Kunne hun ikke tatt en annen utdannelse da?

Er jo det eg skriver at hun vil. at hun vil starte på en "litt enklere" linje nå. Men nav sier at de kommer ikke til og gi hu utvida uansett.
Jeg trodde hu hadde krav på det?.

Hva med bostøtte, kanskje hun kan få det, vet ikke hvor mye det er eller noe, men det er jo til å hjelpe med husleie til de med liten inntekt....

Back
Topp