Dilemma - Bryllup; hovedbordet, dilemma

• Trådstarter Trådstarter Mamma_Lillemor
  • Opprettet Opprettet
M

Mamma_Lillemor

Guest
Vi har snakket om runde bord.
Vi tenkte brudeparet, forlovere, foreldre ved hovedbordet. Men min mor er ikke invitert, og min far har en nå ex-kjæreste som har kjent meg hele livet og som passet meg mye som liten (de har vært på og av i 10 år nå som kjærester).

Hun kjenner kun meg og min far i bryllupet. Synes eegentlig det er unødvendig å ha henne ved hovedbordet, men syns også det må være kjipt for henne å sitte blant bare ukjente, og litt kjedelig for pappa ikke å ha andre kjente enn meg ved hovedbordet..

hva tenker dere? hadde dere bare puttet henne ved hovedbordet?
Og, vil min mormor bli fornærmet mon tro for at denne damen kommer på hovedbordet og IKKE mormor som må sitte med tanter og onkler? Er det ufint av meg?

Par sitter ved samme bord... Selv om de nettopp er kommet inn i familien.

Det er i allefall rimelig standard og jeg hadde blitt skikkelig sur ja, om jeg ikke satt på samme bord som mannen min.

Hadde jeg vært mormor hadde jeg ikke blitt fornærmet med mindre noen av de andre bestforeldren satt ved bordet til brudeparet. At din fars ukjent dame hadde sittet der hadde ikke plaget meg, da jeg som sagt mener par skal sitte ved samme bord.

Par sitter ved samme bord... Selv om de nettopp er kommet inn i familien.

Det er i allefall rimelig standard og jeg hadde blitt skikkelig sur ja, om jeg ikke satt på samme bord som mannen min.

Hadde jeg vært mormor hadde jeg ikke blitt fornærmet med mindre noen av de andre bestforeldren satt ved bordet til brudeparet. At din fars ukjent dame hadde sittet der hadde ikke plaget meg, da jeg som sagt mener par skal sitte ved samme bord.
Nå er de jo ikke et par da. Ikke vært sammen på et år, hvertfall. Grunnen til hun inviteres er fordi hun har vært der gjennom hele min barndom. Hun er invitert som seg selv og ikke som pappas et-eller-annet.

Så det er ikke snakk om å splitte par. Overhodet.

Når jeg blir bedt i bryllup, setter jeg meg der navnet mitt står, og tenker ikke mer på det.
Du trenger ikke ta hensyn til alle andres mulige issues, bare gjør det som føles naturlig for dere, det er deres bryllup! ;)

Nå er de jo ikke et par da. Ikke vært sammen på et år, hvertfall. Grunnen til hun inviteres er fordi hun har vært der gjennom hele min barndom. Hun er invitert som seg selv og ikke som pappas et-eller-annet.

Så det er ikke snakk om å splitte par. Overhodet.

Ah. Da blir det noe helt annet!
Da hadde jeg ikke satt henne ved hovedbordet.

Hadde bare satt henne ved hovedbordet om hun var med min far, ellers skal hun vel være bare være glad for at hun er blitt invitert. Men du må gjøre det som føles riktig for deg, og ikke bry deg om hva andre måtte mene! Det er DITT bryllup ;)

Jeg regner med hun er invitert fordi hun har vært som en mor for deg i oppveksten - da tenker jeg hun hører hjemme på hovedbordet. Og hun er jo kjent med deg via faren din, så det er naturlig at hun sitter ved han. Det er vanlig at foreldre sitter med sine nye partnere selv om de partnerne har kommet inn i livet i voksen alder.

Er det kun din mormor av deres besteforeldre? Er det mulig å sette henne på hovedbordet også? Ellers kjenner hun vel tanter og onkler på din side godt så sikkert fint å sitte der.

Back
Topp