Dilemma - brukt brystpumpe?

Lillegull*2

Glad i forumet
Hva synes dere om å kjøpe brukt elektrisk brystpumpe?
Kan få kjøpt en av søstra til sambo. Den er kjøpt i 2009, men nesten ikke brukt. Avent.
Hadde i utgangspunktet tenkt til å kjøpe manuell og heller investere i en elektrisk dersom jeg skulle få bruk for det. Men når jeg fikk det tilbudet her, så ble jeg litt usikker.. Det går jo an å bytte deler, men hvor mye koster det, er det verdt det framfor å kjøpe en ny, billig manuell en?

Synes egentlig brystpumpe går inn under kategorien "bør kjøpes ny", likens dyne og madrass og sånn, men også der har jeg jo "syndet" med å ta imot to brukte dyner fra samme person - brukt til tre barn :p
Vil og må jo også spare mest mulig penger..

Arg, dilemma!

Hadde ikke brydd meg om å kjøpe brukt....bare tenk på hvor mange som har bruker di de har på sykehusene. Man koker den jo etter hver gang. Jeg kjøpte min brukt. Dobbel mendela knallgod.

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Jeg har arvet en elektrisk brystpumpe av min søster, og tenker at det er helt greit :) Den er kjøpt i 2012, så regner med at det skulle gå greit :)

Nesten alt kan jo koeks så det gjør jo ingenting om andre har brukt det. Og uansett om det ikke kunne kokes så kan man jo ikke få noen sykdommer av å bruke brukte pumper :rolleyes:

Avent sine gamle kunne du iallfall velge om du ville pumpe manuelt eller bruke den elektrisk .. Og ny elektrisk koster vell ca 1400,- mens en vanlig 600,- .. Så om du kjøper brukt så får du den jo til ca samme pris som manuell ;-)

Jeg hadde nok ikke kjøpt det på finn.no men siden det er din svigerinne tror jeg ikke det hadde gjort meg så mye. :)

Alt av deler som er i kontakt med melk og bryst kan jo kokes, så bakterier trenger du ikke å være redd for i alle fall.
Man får jo låne pumper både på sykehuset, helsestasjonen og enkelte apoteker - det hadde man nok ikke fått dersom det ikke var hygienisk og forsvarlig ;)

Enig med madamene over her. Arver selv av venninne. Det skal jo kokes, så kjør på . :)

Ok, da satser jeg på at det blir bra :(
Takk for tips, jenter! Godt å ha dere :)

Back
Topp