Hei!
I kveld satte jeg med ned for å skrive litt.
Min kjære mormor har vært gjennom en god del, og mistet både sin mann og mor samme måned.
Noen år senere ble sønnen sendt i fengsel for overgrep, og verden hennes har egentlig vært i grus et par år nå..
Jeg bodde hos mormor hele videregående, og har derfor et tett forhold til henne.
Hun er ganske glad i dikt og personlige gaver, og derfor valgte jeg å skrive et dikt til henne, som skal gis når hun skal få vite at hun skal bli oldemor for første gang.
Takker og bukker for innspill som kan gjøre det enda mer rørende, selv om diktet garantert kommer til å bli rammet inn av mormor uansett hvor dårlig det er
I livet møter en gleder og sorg
Sorgen kan ofte være tung å bære,
Å miste noen som sto oss så nære.
Å komme seg videre og prøve å se frem,
hvordan skal en fortsette å leve igjen?
Gleder kommer og gleder går,
barn og barnebarn gjennom flere år.
Vi vokser til og flytter bort,
kanskje du synes alt gikk for fort?
Livet kan være ganske underlig,
tiden bare fyker forbi.
Men med tiden forandres jo veldig mye,
og vi håper du blir glad for alt dette nye?
Til neste år er du ikke bare mormor og mor,
du blir det største av alt, nemlig oldemor.
I kveld satte jeg med ned for å skrive litt.
Min kjære mormor har vært gjennom en god del, og mistet både sin mann og mor samme måned.
Noen år senere ble sønnen sendt i fengsel for overgrep, og verden hennes har egentlig vært i grus et par år nå..
Jeg bodde hos mormor hele videregående, og har derfor et tett forhold til henne.
Hun er ganske glad i dikt og personlige gaver, og derfor valgte jeg å skrive et dikt til henne, som skal gis når hun skal få vite at hun skal bli oldemor for første gang.
Takker og bukker for innspill som kan gjøre det enda mer rørende, selv om diktet garantert kommer til å bli rammet inn av mormor uansett hvor dårlig det er
I livet møter en gleder og sorg
Sorgen kan ofte være tung å bære,
Å miste noen som sto oss så nære.
Å komme seg videre og prøve å se frem,
hvordan skal en fortsette å leve igjen?
Gleder kommer og gleder går,
barn og barnebarn gjennom flere år.
Vi vokser til og flytter bort,
kanskje du synes alt gikk for fort?
Livet kan være ganske underlig,
tiden bare fyker forbi.
Men med tiden forandres jo veldig mye,
og vi håper du blir glad for alt dette nye?
Til neste år er du ikke bare mormor og mor,
du blir det største av alt, nemlig oldemor.