Dikt til en kommende oldemor :)

Nybegynner90

Forelsket i forumet
JuniJubel2021
Hei!
I kveld satte jeg med ned for å skrive litt.
Min kjære mormor har vært gjennom en god del, og mistet både sin mann og mor samme måned.
Noen år senere ble sønnen sendt i fengsel for overgrep, og verden hennes har egentlig vært i grus et par år nå..
Jeg bodde hos mormor hele videregående, og har derfor et tett forhold til henne.
Hun er ganske glad i dikt og personlige gaver, og derfor valgte jeg å skrive et dikt til henne, som skal gis når hun skal få vite at hun skal bli oldemor for første gang.

Takker og bukker for innspill som kan gjøre det enda mer rørende, selv om diktet garantert kommer til å bli rammet inn av mormor uansett hvor dårlig det er ;)

I livet møter en gleder og sorg

Sorgen kan ofte være tung å bære,

Å miste noen som sto oss så nære.

Å komme seg videre og prøve å se frem,

hvordan skal en fortsette å leve igjen?

Gleder kommer og gleder går,

barn og barnebarn gjennom flere år.

Vi vokser til og flytter bort,

kanskje du synes alt gikk for fort?

Livet kan være ganske underlig,

tiden bare fyker forbi.

Men med tiden forandres jo veldig mye,

og vi håper du blir glad for alt dette nye?

Til neste år er du ikke bare mormor og mor,

du blir det største av alt, nemlig oldemor.

åh, det der var jo bare helt nydelig. Med tanke på at du skal gi det til noen som kjenner deg, ville jeg ikke endret på noe som helst. Det gir diktet mer sjel og personlighet.

Nå ble jeg rørt!

Sent from my GT-I9195 using BV Forum mobile app

Ååh...så nydelig:D

Sent from my HTC One X using BV Forum mobile app

Kjenner jeg fikk litt tårepress her :) Kjempe vakkert! Og veldig misunnelig, klarer bare ikke å finne på sånne fine ting selv! Er nok ei oldemor som blir rørt til tårer og veldig glad for både dikt og oldebarn :)

Sent from my GT-I9506 using BV Forum mobile app

Så fint, fikk tårer i øynene jeg!

Nydelig!

Sent from my iPhone using BV Forum

Såååå fint ♡ Rørende ♡

Sent from my GT-S7580 using BV Forum mobile app

Ååå, tusen takk for alle fine tilbakemeldinger <3
Jeg er absolutt ikke noe skrive-dikt-person, men prøvde å legge en innsats i det nå, for jeg vet hvor mye det vil bety for mormor :)

Du har gjort en kjempe bra jobb. Veldig flink du. For det var nydelig skrevet.

Sent from my iPhone using BV Forum

Ååå! Når skal hun få diktet? Der skulle jeg gjerne vært flue på veggen. Så herlig!

Ååå! Når skal hun få diktet? Der skulle jeg gjerne vært flue på veggen. Så herlig!
Skal til Gynekolog 20 aug, for jeg vet ikke hvor langt jeg er på vei. (syklusen var på villspor etter SA i mai). Så vi får se hvor langt jeg er på vei da! Holdet jo på å sprikke av å holde dette hemmelig! Alle som blir besteforeldre, oldeforeldre og tante/onkel for første gang, både på min og samboers side! :)

Skal til Gynekolog 20 aug, for jeg vet ikke hvor langt jeg er på vei. (syklusen var på villspor etter SA i mai). Så vi får se hvor langt jeg er på vei da! Holdet jo på å sprikke av å holde dette hemmelig! Alle som blir besteforeldre, oldeforeldre og tante/onkel for første gang, både på min og samboers side! :)

Du må oppdatere når overraskelsen er avslørt! Elsker sånne ting!:D

Det var kjempefint, vel verdt en ramme. :)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

En liten oppdatering på den kreative fronten her!

I dag fikk jeg en melding av min mamma, som var kontroll på sykehuset med min søster. Hun fortalte at venterommet var rett ved nyfødtavdelingen, og at hun nå var SÅÅÅ klar for å bli mormor.
Lite vet hun at det allerede vokser noe i magen ;)
Så da måtte jeg skrive igjen, for dette må huskes, og gjerne på en litt humoristisk måte.

En vanlig dag

På sykehuset en dag du sto

med min søster, vet du jeg lo?

På kontroll du fortalte at dere var

ved siden av nyfødtavdeling, og du var klar.

Mormor ville du fra den dag bli

du tenkte at nå var det blitt din tid.

Gammel er du blitt, ja det er sant

men tror du jeg er klar for en rampefant?

Du sendte meg en melding, i magen det smalt

for hjemme satt jeg og tenke på alt.

Hvordan fortelle at jeg har blitt stor

og at du til neste år skal bli mormor.

Vanskelig har det vært og holde det skjult

at i magen min er det ikke lenger hult.

Det vokser en spire, en jente eller gutt

og vi gleder oss til ventingen er slutt!

I morgen får jeg vite hvor langt jeg er på vei - gleder meg :Heartred
Om alt ser bra ut og jeg er langt nok på vei, skal vi fortelle det til nærmeste familie i morgen og til helgen!

Back
Topp