Digitale spor..

Vi legger igjen ting overalt...
Nå til dags kan man faktisk finne ut veldig mye om folk, på nett. Ikke at det er en sniker hobby, men jeg opplever at det er enkelt å finne ut detaljer om livet til personer man har navn og bosted på. Hvertfall på unge som er vokst opp med nettet og pc.
:)

Vel, det jeg egentlig skulle spørre om var:

Hva tenker dere når et ungt menneske som er sosialt og "normalt" på alle måter, ikke er å finne på verken tlf-søk, adresse, Facebook, Google eller noe?
Tenker dere at det er et smart menneske som verner om privatliv, eller tror dere de har noe å skjule?
Jeg tenker at det er en person som vil være privat. Og det forstår jeg. Er slik selv. Har ikke FB f.eks :-)

Da vil jeg tenke at denne personen verner godt om sitt privatliv. :) Jeg googlet meg selv hin dagen for å finne ut hvor mye som vises. Heldigvis ingenting personlig. :) Ingen bilder heller.

Respekterer slike folk.
Jeg deler veldig lite på fb, har privat insta osv.. Vil egentlig slette fb men litt redd for å oppfattes som rar x)

En er vel ikke rar fordi en sletter Facebook-konto. :)

Nei, synes heller ikke det altså.. Men veldig mye beskjeder gjennom jobb går faktisk på fb, pluss veldig mye sosialt :/ så "redd" for at folk skal tolke det slik at jeg ikke ønsker å være med på ting..

Får se :) kanskje jeg slettet etter hvert. Er sååå lei etter å ha hatt fb i ca 8 år :/

Jeg tenker ikke så mye over det, det må jo være valgfritt. Googler meg selv med jevne mellomrom for å kontrollere hva som kommer opp, så jeg har mulighet til å fjerne det jeg ikke ønsker skal synes.
Kan hende jeg hadde stusset litt hvis jeg hadde kommet over en person som absolutt ikke var søkbar, men siden jeg ikke har vært i den situasjonen så aner jeg ikke :)

Kan være en person som trenger å ikke bli funnet av en eller annen grunn. Er mange som må bo på skjult adresse, og da er sosiale medier noe man også må holde seg unna.

Back
Topp