Digg oppskrift på topping til muffins eller "cupcakes" om du vil???

Miz-M

Nurse ;)
Oktobermirakler 2013
Anyone??? Sitter her og drømmer meg bort litt i planlegging av 3 års´dagen til min lille gull-klump :) Tenkte jeg ihvertfall må lage noen vanilje-muffins. Men lurer på om noen har en nydelig oppskrift på topping?? Kom med forslag :D :D :D

Denne bruker jeg mye. på kaker og alt annet. Fått mye skryt for den, så den burde jo være god :p Lager den også uten sjokolade, og den er også veldig god.

Sjokoladeglasur

225 gr usaltet smør
55-85 gr kakao
325 gr melis
5 ss melk
1 1/2 ts vaniljesukker

Sett smøret på kjøkkenbenken så det blir mykt. Bruk en elektrisk mikser.

Sikt sammen kakaopulver, vaniljesukker og melisen, og ha det i smøret sammen med melken.

Vend forsiktig sammen, og pisk til en kremaktig og smørbar glasur. Tilsett eventuelt litt mer melk i små porsjoner til du oppnår ønsket konsistens.

Sett glasuren tildekket i kjøleskapet, til den skal brukes.

Ellers kan du se på detsoteliv.no, der er masse oppskrifter på alt mulig, der går jeg alltid inn å ser når jeg skal bake til bursdag el :)

Bruker å lage gulrotmuffins med ostekrem! :) Har laget vanlig vaniljemuffins med smørkrem men det blir i mektigeste laget.. :)

Har ikke oppskriften her, men lillesøster lagde Oreo cupcakes for et par helger siden. Var kjempegodt (men en skikkelig søtsakbombe!). Finnes sikkert oppskrift på det på nettet :-)

Denne er friske og god: velg smak, eller bruk begge, tar seg godt ut på fat, sammen :)

10 Fox eller bix, (bringebærkarameller) Kjøp 5 stk 2pk.
3 dl fløte

Sitronfluff-frosting:
Kok opp kremfløten i en kjele. Ta kjelen av platen og tilsett Fox-karamellene. Rør til karamellene har løst seg helt opp. Dette tar litt tid, så vær tålmodig (se tips). Avkjøl sitronfløten i kjøleskapet til den er helt kald (eventuelt i kjøleskapet over natten; anbefales! ).

Pisk opp den kalde fløten med elektrisk håndmikser til en luftig krem (NB! ikke pisk for mye - det tar bare noen sekunder).

Fyll sitronkremen i en kakesprøyte og sprøyt lekre topper på hver cupcake. Pynt med hvite perler!

Back
Topp