diger dilemma, katten!!!!

eelo

Blir kjent med forumet
har en katt som eg har hatt no i 3 år snart, me er blitt så glade i han alle sammen...
er en fin skogskatt... kastrert...men no i det siste har me opplevd at han tisser og bæsjer mye inne... han har fått orme kur.. men får mye tiss og avføring på pelsen...
eg kan jo ikke ta han no når eg er gravid å vaske han osv...
min mann mener at me må bare ta han.. altså avlive katten.... NEI......
men hva skal me gjere da.. eg kan jo ikke ta inn en katt som er full i drit og piss...
som gjere ifra seg inne...

ville tatt han med til dyrlegen for å sjekket om det er noe galt med han først så får en ta det fra der

kan jo ikke ta med meg en katt som er full av piss og dritpå seg til dyrlegen... for eg tørr ikke å ta i det no, i forhold til infeksjoner fra katten til babyen....

eelo skrev:
kan jo ikke ta med meg en katt som er full av piss og dritpå seg til dyrlegen... for eg tørr ikke å ta i det no, i forhold til infeksjoner fra katten til babyen....

Kan ikke mannen din vaske katten og ta den med?

Beklager men jeg hadde avlivet den, om ikke det var mulighet for å gi den bort.

mannen er ikke gla i katter, så han hadde nok ikke hjulpet meg å vasket katten nei....
han snakker heller om å avlive katten...
er ikke noe greit om katten er syk og går rundt her og gjere ifra seg over alt.. oppi klærne til barna eller oppi sengene deres.....eg synest ikke det er noe greit...
men me er jo selfølgelig veldig gla i katten...... så det er jo dumt........

Kjenner du noen andre som kunne kommet for å hjelpe deg litt? Kanskje dyrebeskyttelsen har mulighet (aner ikke om de gjør sånt...). Ta kontakt med dyrlegen for å høre om de tar hjemmebesøk hvis du ikke vil ta den med.
Hvis ikke er det ikke så mange utveier som jeg kan se...

vet ikke om de gjere slikt her.....
men eg kan jo ta en tlf... det skader ikke...visst ikke så blir det nok en trist utgang av den situasjonen............

vi har 3 katter og jeg tar på meg engangs hansker når jeg evnt tar kattedoen eller må vaske dem litt, har lang håret så det kan fort sette seg fast. vil anbefale engangshansker og en tur til dyrlegen, mulig han begynner og bli dement, ja faktisk, det ble gamle katten min og begynte og gjøre fra seg inne.. noe han aldri hadde gjiort før. ! så sjekk det ut og heller gi han en sjanse så lenge alt er bra med han, evnt gi han bort,. men ett tips, ALDRI vask med salmiakk på gulvet visst du gjør det, det er amoniakk i salmiakken og det er det i kattene sitt tiss også, og da fortsetter de! strø heller masse svart pepper der han evnt går ofte på do, eller skaff en kattedo.. Lykke til ;)

Mannen din bør hjelpe deg med å få katten til dyrlegen, om han ønsker å avlive den måtte han jo reist til dyrlegen med den uansett..

Du kan trygt vaske katten din om du har handsker på deg. Bare vask deg godt sjøl ittepå.

Hadde kastrert hannkatt eg og eingong som bjunte å tisse inne. Dyrlegen min sa at det oftest var et tegn på at dei feilte någe når dei bjunte me det. 3 år e jo ikkje gammalt for ein katt å var..

Ta på deg handskar og stapp katten i et bur om du ikkje vil vaske han sjøl, dyrlegen har sett det meste før, og kan evt hjelpe deg å vaske dersom ikkje sambo vil hjelpe deg...

Huff så trist situasjon å være i :( Men du, ring dyrlegen, de må da kunne hjelpe? Jeg har hatt katter siden jeg var 12 år, og har nå som jeg har blitt gravid måtte sette bort min elskede pus til moren min, fordi jeg har blitt så grusomt allergisk mot katt plutselig (!) Er dessverre ikke alltid så lett med disse dyrene, særlig for oss gravide damer. Føler med deg! :(

Prøv å få tatt den med til dyrlegen, en venn av meg hadde en katt som begynte å tisse mye rundt i leiligheten, han tok den med og det viste seg å være nyrestein....

Synes ikke man skal avlive friske dyr, men er det noe alvorlig galt med den er det ikke stort å gjøre....
Den må jo uansett til dyrlegen, så da får gubben hjelpe deg da, hvis ikke han hadde tenkt å ta den med bak skjulet da......

Har selv 2 katter og koser med de som før. Bare at mannen tar kattedoen. Bare ha god håndhygiene så er ikke dette problem. Jeg synes du er for ekstrem. Er du glad i katten tar du den til dyrlegen og sjekker det ut. Sorry altså. Men katten sin velferd er viktigere enn at du er hysterisk faktisk, iallefall siden den virker syk.

Barnslig skrev:
Prøv å få tatt den med til dyrlegen, en venn av meg hadde en katt som begynte å tisse mye rundt i leiligheten, han tok den med og det viste seg å være nyrestein....

Synes ikke man skal avlive friske dyr, men er det noe alvorlig galt med den er det ikke stort å gjøre....
Den må jo uansett til dyrlegen, så da får gubben hjelpe deg da, hvis ikke han hadde tenkt å ta den med bak skjulet da......

SIGN!

Beklager om dette virker krass, men jeg mener folk generelt tar alt for dårlig vare på dyrene sine. Alt for lett å tenke "nå er katta slitsom, nå avliver vi den". Og enda verre "nå skal vi på ferie...." Dersom man har mistanke om at katta er syk, må man selvfølgelig ta den med til dyrelegen. Det er en plikt man påtar seg når man velger å få dyr. Dersom man ikke ønsker er slikt ansvar, så skal man ikke skaffe seg dem i utgangspunkte.

MANGE gravide som har katter, meg selv inkludert, og ingen grunn til å bli hysterisk. Som andre sier, er bare å bruke hansker og ha god håndhygiene. Det ville vært en selvfølge for meg å ta katte med til dyrelegen for å sjekka hva som var greia, før jeg gikk til det skritte å avlive den. Det er tross alt liv.

katten er dau.........

:(

eelo skrev:
katten er dau.........

:(

Uff...:( Fikk du sjekket hva som var galt?

nei....... :(

Dødde an, eller avlivte du an?

Back
Topp